برخورداری افزون بر ۴ هزار زندانی از آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای در خوزستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از بهره‌مندی ۴ هزار و ۴۵ زندانی از آموزش‌های مهارتی با هدف توانمندسازی زندانیان با رویکرد خدمات، صنعت، کشاورزی و فرهنگ و هنر خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، شهرام ملایی هزاروندی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۶۷ هزار و ۵۲۰ نفر ساعت آموزش فنی وحرفه‌ای در زندان‌های استان اجرا شد به راه اندازی مرکز آموزش فنی وحرفه ای در زندان مرکزی اهواز اشاره و بیان کرد: یکی از راهکارهای مهم برای اشتغال زندانیان پس از آزادی، ارائه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای به این افراد است و توسعه مهارت‌آموزی و اشتغال‌آفرینی زندانیان مانع از ورود مجدد این افراد به زندان می‌شود.

وی افزود: با همکاری فنی‌وحرفه‌ای خوزستان و اداره کل زندان‌ها گام‌های موثر در راستای بازگشت مددجویان به جامعه و در نهایت کاهش بازگشت مجدد به زندان‌ها برداشته شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: آموزش‌های فنی وحرفه‌ای به دلیل توام نمودن آموزش‌های نظری و عملی از ظرفیت زیادی در تشکیل سرمایه انسانی و تربیت نیروی ماهر برخوردار است و ازاین نظر آن‌ها برای ورود به بازار کار مهیا می‌کند.

ملایی هزاروندی ادامه داد: توانمندسـازی نیروی انسانی از طریق آموزش مهارت‌های شغلی و تخصصی در بین زندانیان منجر به تامین نیروی انسانی کارآمد، کارآفرین و در نهایت کاهش ناهنجاری‌ها و مشکلات اقتصادی می‌شود.

۵۵ مرکز دولتی و یک هزار و ۳۵۳ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در خوزستان وجود دارد که به ۱۹ گروه هدف آموزش مهارتی ارائه می‌دهند.

نیروهای جوان بیکار فاقد مهارت، بیکار جویای تکمیل مهارت، شاغل فاقد مهارت (در صنعت)، شاغل جویای مهارت، زنان خانه‌دار، سربازان در پادگان‌ها، دانشجویان جویای تکمیل مهارت عملی و کارگاهی، دانش‌آموزان (کاردانش)، اصناف و پیشه‌وران، نیروهای حمایتی زیر پوشش ارگان‌های حمایتی (بهزیستی و هلال احمر) و شاغلان در بخش خدمات کشاورزی از جمله گروه‌های هدف در فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هستند.

کد خبر: 67537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =