۱۹ کودک در استان مرکزی به فرزندخواندگی پذیرفته شدند

سرپرست معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی گفت: ۱۹ کودک از ابتدای امسال تاکنون در این استان از سوی خانواده‌های دارای صلاحیت به فرزندخواندگی پذیرفته شدند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمدعلی اله‌داد با بیان اینکه این تعداد فرزند خوانده، شامل ۱۲ پسر و هفت دختر در سنین نوزاد تا ۹ ساله هستند گفت: همچنین ۲ کودک پسر و دختر، چهار تا هفت ساله نیز به عنوان امین موقت به خانواده‌های متقاضی استان مرکزی سپرده شد.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۵۳۲ خانواده در این استان برای قبول سرپرستی کودکان، پشت نوبت قرار دارند بیان کرد: در مراکز نگهداری کودک و نوجوان بی‌سرپرست و بدسرپرست زیر پوشش این سازمان، کودکان و نوجوانان در سنین زیر ۱۸ سال دختر و پسر نگهداری می‌شوند اما خانواده‌ها بیشتر متقاضی فرزندخواندگی شیرخوار به ویژه دختر هستند.

سرپرست معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی داشتن تمکن مالی، صلاحیت اخلاقی، نداشتن اعتیاد و گذشت پنج سال از زندگی مشترک را از جمله شرایط دریافت فرزندخوانده از طریق بهزیستی اعلام کرد و افزود: کودک آزاری، جرایم و اصلاح نشدن خانواده پس از اعمال جرم از جمله مواردی است که سرپرستی کودک را از خانواده سلب می‌کند.

اله‌داد گفت: بر اساس قانون و به‌ منظور رعایت حال فرزند خوانده‌ها، از خانواده‌ها تعهد گرفته می‌شود تا یک سوم اموال خود را به نام فرزند خوانده خود کنند.

وی درباره فرآیند فرزندپذیری بیان کرد: ثبت‌نام فرزندخواندگی بهزیستی، از طریق این سامانه پس از انجام مراحل مربوطه و تکمیل فرم‌های مربوطه مطابق روند نحوه تکمیل فرم مقرر در سایت، انجام می‌شود و پیگیری این درخواست نیز از طریق سامانه مزبور، امکان پذیر است.

کد خبر: 67540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =