ارائه خدمات مراکز توانبخشی زنجان به بیش از یک هزار معلول

سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان زنجان از ارائه خدمات ۲۴ مرکز شبانه‌روزی نگهداری معلولان و روزانه توانبخشی به بیش از یک هزار و ۳۰۰ فرد دارای معلولیت در استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان، شهرام رجبی در حاشیه دوره آموزشی بازآموزی ویژه کارشناسان مراکز شبانه‌روزی و و روزانه و مسئولان فنی و مراقبان مراکز بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با معلولیت ویژه مراقبان مراکز مراقبتی و توانبخشی می‌تواند گامی مؤثر در جهت تغییر نگرش و افزایش آگاهی مراقبین و کارکنان بهداشتی باشد.

وی در تشریح اهداف برگزاری این دوره آموزشی بیان کرد: آموزش و تبیین و کاربرد دستورالعمل سیزده‌گانه خود نظارتی سازمان در مراکز، کاربرد گفتار درمانی و اهمیت آن در مراکز توانبخشی روزانه، مدیریت بیماری واگیر در مراکز توانبخشی مراقبتی و آموزش، ارتقای سطح دانش و مهارت‌های مراقبان و بهیاران مراکز توانبخشی و مراقبان سالمندان، معلولان جسمی،حرکتی و ذهنی و بکارگیری شیوه‌های نوین مراقبت و توانبخشی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این دوره تخصصی است.

رجبی یادآور شد: لزوم شناخت اصول و مبانی توانبخشی و آشنایی با اختلالات شناختی و علائم حیاتی سالمندان و معلولان، همچنین آموزش استفاده بهینه از وسایل کمک توانبخشی و کمک حرکتی در مراکز نگهداری شبانه‌روزی سالمندان و معلولان تسهیل در خدمات توانبخشی را در پی دارد.

وی با بیان اینکه پذیرش مددجویان در مراکز نگهداری شبانه‌روزی به صورت یارانه‌ای و آزاد است، گفت: افراد مجهول الهویه بصورت یارانه‌ای نگهداری می‌شوند.

سرپرست معاونت توانبخشی بیان کرد: بهزیستی به مراکز شبانه‌روزی بیماران روانی مزمن، معلولان ذهنی، جسمی حرکتی و سالمندان هر ماه یارانه پرداخت می‌کند و درباره نحوه هزینه کرد یارانه مورد نیاز و نحوه رسیدگی و ارائه خدمات به مددجویان تحت پوشش نظارت بیشتری صورت می‌گیرد.

کد خبر: 67644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =