افزایش سه هزار نفری بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی خراسان شمالی

مدیرکل تامین‌اجتماعی خراسان شمالی گفت: سه هزار نفر به بیمه‌شدگان این استان در دولت سیزدهم افزوده شدند تا آمار بیمه‌شدگان به ۱۰۸ هزار نفر در این استان برسد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، جواد یزدانی با بیان این مطلب گفت: قبل از دولت سیزدهم ۱۰۵ هزار نفر از شهروندان این استان بیمه شده اصلی سازمان تامین‌اجتماعی بودند؛ در مجموع در شاخص تعداد بیمهشدگان نسبت به قبل از دولت سیزدهم دو درصد رشد داشته‌ایم.

وی افزود: با احتساب افراد تبعی اینک ۳۵۰ هزار نفر از هم استانی‌ها زیر پوشش بیمه تامین‌اجتماعی هستند.

مدیرکل تامین‌اجتماعی خراسان شمالی با بیان اینکه از مجموع بیمه‌شدگان زیر پوشش این سازمان ۲۵ هزار نفر مستمری‌بگیر هستند که شامل بازنشستگان است افزود: در قبل از دولت سیزدهم ۲۳ هزار و ۹۰ نفر از بیمه‌شدگان مستمری دریافت می کردند که در این شاخص نیز رشد داشته‌ایم.

یزدانی بیان کرد: سال گذشته دو هزار و ۹۹۷ مورد غرامت دستمزد از سازمان تامین‌اجتماعی دریافت می‌کردند که امسال تاکنون دو هزار و ۶۲۰ مورد است.

اجرای طرح فهرست هوشمند حق بیمه

وی ادامه داد: طرح فهرست هوشمند حق بیمه با هدف متمرکزسازی همه مراحل ارسال و پرداخت این فهرست در کارگاه‌ها، تسهیل در فرایند پرداخت حق بیمه و جلوگیری از ایجاد و انباشت بدهی‌های بیمه‌ای کارفرمایان اجرا شد.

مدیرکل تامین‌اجتماعی خراسان شمالی گفت: با توجه به رویکرد نوین سازمان تامین‌اجتماعی مبنی بر یکپارچه‌سازی، هوشمندسازی و شفاف‌سازی در مسیر دستیابی به تامین‌اجتماعی هوشمند، برنامه عملیاتی هوشمندسازی فهرست‌های حق بیمه ارسالی کارفرمایان در دستور کار مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین‌اجتماعی قرار گرفت.

وی در مورد مزایای اجرای این طرح بیان کرد: در این طرح تلاش شده است تا بخش عمده کنترل‌هایی که تاکنون بعد از تکمیل و ارسال فهرست حق‌بیمه، در شعب و در غیاب کارفرما بر روی فهرست‌های دریافتی اعمال و در مواردی سبب ایجاد بدهی یا اعمال جریمه برای کارفرمایان می‌شد، به‌صورت برخط و در زمان ثبت فهرست بر روی آن اعمال شود و بازخورد لازم برای اصلاح اشکالات و نواقص احتمالی به کارفرما داده شود.

یزدانی افزود: در واقع با اجرای طرح فهرست هوشمند همه پردازش‌های فهرست حق بیمه کارفرمایان به‌صورت متمرکز و هوشمند و همزمان با تکمیل فهرست انجام می‌شود و کارفرما فرصت خواهد داشت نواقص احتمالی را پیش از ارسال آن رفع کند.

وی مهمترین مزایا و دستاوردهای فهرست هوشمند را شامل پرداخت برخط و آسان حق‌بیمه، جلوگیری از تضییع حقوق بیمه‌شدگان با ایجاد خطای کاربری، انجام برخط پردازش‌های فهرست و مطلع شدن برخط کارفرمایان از نتیجه پردازش‌ها، کاهش ازدحام در شعب و پیشگیری از معطل شدن مراجعان، ایجاد نشدن بستانکاری‌های کاذب، جلوگیری از انباشت بدهی‌ها و جرایم پرداخت لیست، کنترل عناوین شغلی و ریز دستمزدها، کنترل میزان رشد دستمزدها و مزایای مشمول کسر حق بیمه و جلوگیری از بروز خطا و اعتراض کارفرمایان دانست.

مدیرکل تامین‌اجتماعی خراسان شمالی گفت: در کمتر از ۲ سال ۵۹ خدمت در سازمان تامین‌اجتماعی به صورت غیرحضوری انجام می‌شود که این مهم باعث حذف تعداد زیادی تردد شهروندان به سازمان تامین اجتماعی شده است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

براساس آمار، مردم این استان پایین‌ترین سرانه درآمد خانوار را در کشور دارند.

کد خبر: 67668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =