انجام بیش از سه هزار مورد MRI در بیمارستان تامین‌اجتماعی حضرت رسول اکرم(ص) رشت

سرپرست بیمارستان تامین‌اجتماعی حضرت رسول اکرم (ص) رشت اعلام کرد: تعداد سه هزار و ۲۸۰ مورد MRI در ۹ ماهه نخست سال‌جاری در این بیمارستان انجام شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان گیلان، پرویز گلچین با بیان اینکه MRI یک تکنیک تصویربرداری پزشکی است که از میدان مغناطیسی، امواج رادیویی و کامپیوتر برای ایجاد تصاویر دقیق از اندام‌ها و بافت‌های داخل بدن استفاده می کند گفت: از این روش در تشخیص بیماری‌های مغز و اعصاب، تصویربرداری از ستون فقرات، تومور شناسی، ضایعات مفصلی و سایر موارد دیگر استفاده می‌شود.

وی افزود: چون در این روش از اشعه ایکس استفاده نمی‌شود، برخلاف سی تی اسکن و رادیوگرافی، روشی، کم‌تهاجمی محسوب شده و در مقایسه با سایر روش‌های تصویربرداری ، جزئیات بیشتری را در تصاویر ارائه می‌کند و در عین حال خطرات کمتری برای بیمار دارد.

سرپرست بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت بیان کرد: واحد MRI بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) رشت مجهز به پیشرفته‌ترین دستگاه ام آر آی ۵ /۱ تسلا با برند زیمنس آلمان است و قابلیت انجام درخواست‌های MRI از جمله مفاصل، مغز، ستون فقرات و ... را دارد.

وی افزود: در ۹ ماهه اول سال‌جاری سه هزار و ۲۸۰ مورد مورد MRI در بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) رشت انجام شد و در این مدت تعداد دو هزار و ۲۱۱ نفر بیمار سرپایی و ۲۲۹ نفر بیمار بستری مراجعه کننده به این بخش بوده‌اند.

وی در ادامه بیان کرد: جهت رفاه حال بیمه شدگان واحد MRI بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت در دو شیفت صبح و عصر فعال بوده و بیمه‌شدگان می‌توانند جهت دریافت نوبت با ارائه نسخه الکترونیکی پزشک معالج روزانه از ساعت ۸ صبح لغایت ساعت ۱۹ به واحد MRI این بیمارستان مراجعه کنند .

کد خبر: 67669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =