تحقق نزدیک به ۱۳۰ درصدی تعهد اشتغال سال ۱۴۰۲ استان سمنان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان در چهاردهمین نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان اعلام کرد: قریب به ۱۳۰ درصد تعهد اشتغال سال ۱۴۰۲ تاکنون محقق شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، جعفر کاشانی در گزارش عملکرد ایجاد اشتغال و ثبت سامانه رصد اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان گفت: بیشترین درصد تحقق اشتغال در شهرستان میامی و کمترین درصد در شهرستان سرخه است.

وی در گزارش تحلیلی از شاغلین جدید، گفت: ۶۶ درصد از شاغلان شهری و ۳۴ درصد شاغلان روستایی هستند که ۱۶ درصد آنان از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان با اشاره به اینکه ۶۳ درصد اشتغال ایجاد شده برای مردان و ۳۷ درصد ویژه زنان است، گفت: ۲۷ درصد اشتغال ایجاد شده در بخش صنعت و معدن، ۲۹ درصد در بخش کشاورزی و ۴۴ درصد در بخش خدمات هستند.

کاشانی اعتبار تسهیلات مشاغل خانگی استان در سال جاری را ۱۴۴.۶۰۰ میلیارد تومان دانست و گفت: این اعتبار در مقایسه با سال قبل رشد ۲ برابری داشته و تاکنون ۱۰۴ میلیارد تومان از این اعتبار در استان پرداخت و یک هزار و ۱۹۱ نفر از این طریق مشغول به کار شده‌اند.

چهاردهمین نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان به ریاست سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار، در محل سالن یادگار امام(ره) استانداری برگزار شد.

کد خبر: 67685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =