بورس معطل تزریق پول برای رشد

روز یکشنبه «هشتم بهمن ماه» شاخص کل بورس با افزایش بیش از هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۲۸ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در دومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با رشد ۱.۱۹۷ واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۲۸ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن نیز با افزایش ۷.۱۱۱ واحدی در محدوده ۷۴۰ هزار واحدی ایستاد.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۱۰ میلیارد ورقه سهم طی ۴۴۱ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۷.۱ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای صنایع سیمان دشتستان، سرمایه‌گذاری‌ شاهد و پتروشیمی پردیس بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، پالایش نفت اصفهان و معدنی و صنعتی گل گهر بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با افزایش ۱۶۶ واحدی در محدوده ۲۵ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۵.۵ میلیارد ورقه اوراق بهادار طی ۳۱۳ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۲۰ هزار میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و و نمادهای پتروشیمی تندگویان، پلیمر آریا ساسول، بانک سامان، ایران‌خودرو دیزل و پتروشیمی زاگرس بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای گروه‌انتخاب الکترونیک آرمان، صبا فولاد خلیج فارس و بهار رز عالیس چناران بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

خروج پول‌های حقیقی از صندوق‌های درآمد مثل هفته‌های گذشته به نظر به قصد ورود به بازار سهام نیست و این پول‌ها همچنان به مقاصدی خارج از بازار می‌روند. اگر ریسک‌های سیستماتیک در کار نباشد، بازار سهام بالاخره خود را با قیمت دلار به‌روز خواهد کرد و این جاماندگی اخیر را جبران می‌کند. ولی چیزی که فعلا روی تابلوهای معاملاتی مشخص است، نبود خریدار قوی و همچنین فروشنده قوی قلمداد می‌شود، که با توجه به این موضوع، شاید دوباره برای مدتی شاهد ادامه رکود در بازار سهام باشیم تا بالاخره پول‌ها به سمت این بازار ارزان و جامانده سرازیر شوند.

کد خبر: 67770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =