ایجاد بیش از یک‌هزار شغل توسط بهزیستی خراسان شمالی

مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی از ایجاد یک‌هزار و ۱۴ شغل توسط این سازمان حمایتی در استان برای جامعه هدف در سال جاری خبر داد و گفت: با این میزان، ۷۷ درصد تعهد اشتغال امسال تاکنون محقق شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محسن توحیدی مقدم با بیان اینکه ایجاد یک‌هزار و ۳۲۰ شغل برای بهزیستی استان خراسان شمالی تعهد شده است افزود: تلاش می شود تا پایان سال جاری ۱۰۰ درصد تعهد ایجاد شغل محقق شود این در حالی است که تاکنون بیش از یک‌هزار میلیارد ریال برای این میزان از شغل ایجاد شده هزینه شده است.

وی ادامه داد: این میزان اعتبار از محل تبصره ۱۸، سهم بیمه کارفرما و تسهیلات قرض‌الحسنه تامین شد و در مجموع از این محل‌های اعتباری برای سال جاری یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی بیان کرد: تعداد زیادی پرونده اشتغال در بانک‌های عامل این استان وجود دارد که با جذب تسهیلات برای معلولان زیر پوشش این سازمان حمایتی و سایر افراد تحت حمایت شغل ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۱۷ هزار نفر زیر پوشش این سازمان حمایتی در استان قرار دارند افزود: از این تعداد، ۲۵ هزار نفر معلول و این افراد دارای معلولیت‌های جسمی و حرکتی، بینایی، شنیداری، روانی مزمن و صوت و گفتار هستند.

توحیدی مقدم گفت: مددجویان در زمینه‌های مختلف توانایی ایجاد اشتغال را دارند اما تلاش می‌شود با توجه به رشته تحصیلی و مهارت، شغل‌های جدیدی نیز به آنان معرفی شود.

وی افزود: اینک تلاش می‌شود تا با ایجاد شغل برای خانواده‌های گروه هدف درآمد پایدار ایجاد کنیم که در این راستا نیاز به مشارکت و کمک خیران است.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی با بیان اینکه توانمندسازی جامعه هدف یکی از اهداف مهم سازمان بهزیستی است، بیان کرد: در همین راستا تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان واجد شرایط پرداخت می‌شود و علاوه بر این از دیگر اقدامات بهزیستی در حمایت از اشتغال مددجویان، پرداخت حق بیمه کارفرمایان است به این صورت که اگر یک کارفرما فردی از جامعه هدف بهزیستی را مشغول به کار کند، سهم بیمه آن پرداخت می‌شود.

هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی ظرف یک سال گذشته با پرداخت یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی در استان ایجاد شد.

کد خبر: 67783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =