با افزایش ریسک معاملات، بورس قرمز شد

روز دوشنبه «نهم بهمن ماه» شاخص کل بورس با افت بیش از ۷ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۲۰ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در سومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با افت ۷.۷۵۸ واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۲۰ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن نیز با کاهش ۱.۸۵۶ واحدی در محدوده ۷۳۸ هزار واحدی ایستاد.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۱۱.۲ میلیارد ورقه سهم طی ۴۲۸ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۷.۹ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، پالایش‌نفت اصفهان، سرمایه‌گذاری غدیر، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، بانک ملت، گروه مپنا، صنایع ملی مس و مخابرات ایران بیشترین تاثیر منفی و نمادهای فولاد خوزستان، زامیاد و فولاد خراسان بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس دااشتند

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با افت ۱۱۴ واحدی در محدوده ۲۵ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۹.۹ میلیارد ورقه اوراق بهادار طی ۲۷۷ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۲۹ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای بیمه پاسارگاد، سرمایه‌گذاری مالی سپهرصادرات، فولاد هرمزگان جنوب، شرکت آهن و فولاد ارفع و پالایش نفت لاوان بیشترین تاثیر منفی و نمادهای شهر سازی و خانه سازی باغمیشه، پلیمر آریا ساسول و صنعتی مینو بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

درحالیکه طی بورس تهران چند روزی بود متعادل دنبال می‌شد، با افزایش ریسک‌های سیاسی، بورس نیز مسیر نزول را در پیش گرفت. حال باید دید که آیا ریسک‌های سیستماتیک و غیر سیستماتیک در بورس تهران باز هم افزایش خواهد یافت، یا اینکه سطح تنش‌ها کنترل خواهد شد. از سویی به نظر می‌رسد، هیجان منفی نیز در بورس تهران طی دو روز پیش‌روی معاملاتی تخلیه شود و معاملات از ابتدای هفته آینده به روال طبیعی خود بازگردد.

کد خبر: 67816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =