همزمان با کاهش قیمت دلار،بورس سبز شد

روز شنبه «چهاردهم بهمن ماه» شاخص کل بورس با افزایش بیش از ۳ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۱۱ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در اولین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با افزایش ۳.۸۰۹ واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۱۱ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن نیز با رشد ۴.۸۸۱ واحدی در محدوده ۷۳۷ هزار واحدی ایستاد.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۸ میلیارد ورقه سهم طی ۳۷۲ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۷.۱ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای فولاد خوزستان، پالایش نفت اصفهان، سایپا و ایران‌خودرو بیشترین تاثیر مثبت ونمادهای سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، معدنی و صنعتی گل‌گهر و نفت و گاز پارسیان بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با افزایش ۱۶۱ واحدی در محدوده ۲۵ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۶.۵ میلیارد ورقه اوراق بهادار طی ۲۴۲ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۲۷ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای سرمایه گذاری مالی سپهرصادرات، مدیریت انرژی امید تابان هور و فولاد هرمزگان جنوب بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای بیمه پاسارگاد، سرمایه گذاری مس سرچشمه و شهرسازی و خانه سازی باغمیشه بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس داشتند.

با توجه به اینکه دلار در بازار آزاد از صبح امروز شروع به کاهش قیمت کرده، به نظر می رسد، نقدینگی از این بازار و سایر بازارهای موازی به بورس سرازیر شده و درصورتیکه طی روزهای آینده دلار در محدوده زیر ۵۵ هزار تومان تثبیت شود، می تواند حداقل انتظار داشت، در کوتاه مدت بورس یک روند مثبت را تجربه کند.

کد خبر: 67956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =