تحقق ۹۵ درصدی تعهد اشتغال در سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: میزان تعهد اشتغال در این استان ۳۵ هزار و ۸۴۰ نفر بوده که تاکنون ۹۵ درصد این تعهد محقق شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، خلیل احمد سلامی در نشست با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، دو وظیفه اساسی، حفاظت و صیانت از نیروی کار که در بنگاه‌های اقتصادی مشغول به فعالیت هستند و دیگری حفظ رابطه کارگر و کارفرما را در دستور کار دارد که در همین راستا طبق ماده ۱۴۸ قانون کار، بیمه بیکاری و مشاغل سخت همکاری خوبی بین این اداره و اداره کل تامین‌اجتماعی سیستان و بلوچستان صورت گرفته است.

وی افزود: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان موضوعات مربوط به سرمایه‌گذاری و اشتغال استان را پیگیری و رصد می‌کند و وظیفه هماهنگی بین دستگاه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاران استان و همکاری با بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات لازم برای اشتغال را بر عهده دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان بیان کرد: دو بانک رفاه و توسعه و تعاون به طور مستقیم در تعامل با این اداره در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال زایی مشاغل خانگی و شرکت‌های تعاونی همکاری دارند.

وی با اشاره به صیانت از نیروی کار افزود: دو هیات تحت عنوان تشخیص و حل اختلاف تشکیل شده که مدت زمان متوسط شاخص رسیدگی کشوری ۳۱ روز است که این مدت زمان را در استان به ۲۴ روز در مراجع حل اختلاف رسانده‌ایم. همچنین ۳۵ درصد از کسانی که دادخواست به مراجع حل اختلاف داده‌اند به صورت سازشی حل و فصل شد.

سلامی ادامه داد: پرداخت معوقات کارگری با پیگیری دستگاه‌های مربوطه از ۹ ماه به سه ماه کاهش پیدا کرد همچنین بر نظارت کارفرمایان و پیمانکاران تاکید شده است که پرداخت این معوقات را به حداقل ممکن برسانند.

وی با بیان اینکه پایش تعداد اشتغال به سه صورت تلفنی، پیامکی و میدانی صحت‌سنجی می‌شود گفت: سامانه جستجوی شغل با هدف کاهش هزینه‌ها و کاهش زمان لینک شدن کارجویان و کارفرما در تیرماه طراحی و بهره‌برداری شده است.

کد خبر: 67959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =