تامین ۱۰۲ میلیارد ریال تجهیزات توانبخشی مددجویان بهزیستی خراسان‌شمالی

مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی گفت: ۱۰۲ میلیارد ریال انواع تجهیزات توانبخشی از ابتدای سال‌جاری تاکنون تامین و میان مددجویان این نهاد در استان توزیع شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محسن توحیدی مقدم با بیان اینکه وسایل کمک توانبخشی شامل ویلچر، سمعک، باطری سمعک، تشک مواج و سایر اقلام است افزود: ۸۱ میلیارد ریال برای خرید وسایل کمک توانبخشی و ۲۱ میلیارد ریال نیز مربوط به خرید خدمات توانبخشی هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه خرید وسایل کمک توانبخشی برای گروه هدف در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸۴ درصد افزایش داشته است گفت: خرید خدمات توان‌پزشکی معلولان، هزینه‌های پروتز و اندام‌های مصنوعی معلولان، کاشت حلزون و کمک هزینه تغذیه با افزایش رشد ۶۲ درصدی نسبت به سال قبل برخوردار است.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی بیان کرد: تمامی افراد دارای معلولیت پشت نوبت دریافت مستمری ماهیانه زیر پوشش این سازمان حمایتی هستند که اینک هیچ پشت نوبتی در این مورد وجود ندارد.

وی با بیان اینکه پرداخت مستمری به ۲۱ هزار و ۶۵۵ نفر از افراد دارای معلولیت نیز امسال با افزایش رشد سه درصدی نسبت به سال قبل مواجه است گفت: یک‌هزار و ۱۹۰ نفر از خانواده‌های دارای افراد معلول این استان ماهانه حق پرستاری و مددکاری دریافت می کنند که ۸۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

توحیدی مقدم افزود: پرداخت حق پرستاری ضایعه نخاعی به ۳۵۶ نفر از افراد دارای معلولیت نیز هفت درصد رشد یافته است.

راه‌اندازی هفت خانه حمایتی توانبخشی در سطح استان خراسان‌شمالی

وی بیان کرد: راه‌اندازی هفت خانه حمایتی توانبخشی در سطح استان با ظرفیت ۷۰ نفر و یک مرکز شبانه‌روزی بیماران روانی مزمن در شهرستان اسفراین از جمله عملکرد حوزه توانبخشی استان در این مدت است.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی گفت: ۱۶ مرکز شبانه روزی توانبخشی مراقبتی، ۱۴ خانه حمایتی توانبخشی، ۲۲ مرکز روزانه آموزشی توانبخشی، حرفه‌آموزی و کارگاه‌های تولیدی حمایتی، هفت مرکز ویزیت در منزل و ۵ مرکز مراقبت در منزل ماهانه از این سازمان حمایتی یارانه می‌گیرند.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۱۷ هزار نفر زیر پوشش این سازمان حمایتی در استان قرار دارند افزود: از این تعداد؛ ۲۵ هزار نفر معلول و این افراد دارای معلولیت‌های جسمی و حرکتی، بینایی، شنیداری، روانی مزمن و صوت و گفتار هستند.

کد خبر: 67960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =