بهره‌برداری از ۱۰ طرح اشتغال و پنج واحد مسکونی بهزیستی در اندیکا

۱۰ طرح اشتغال و ۵ واحد مسکونی ویژه مددجویان و معلولان بهزیستی شهرستان اندیکا به مناسبت دهه فجر،‌ طی آیینی با حضور جمعی از مسئولان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، مهران کریمیان در آیین بهره‌برداری از این طرح‌ها در اندیکا بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۶۴ مورد از خانواده‌های تحت پوشش در شهرستان کمک هزینه مسکن دریافت کردند که این کمک‌ها به صورت بلاعوض و با اعتباری بالغ بر ۵۲ میلیارد ریال برای ساخت و تکمیل مسکن خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی اندیکا پرداخت شد.

مدیر کل بهزیستی خوزستان افزود: همچنین به بیش از هشت مورد از خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی در شهرستان اندیکا تسهیلات ودیعه مسکن بلاعوض بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

وی به تسهیلات اشتغال در این شهرستان اشاره و بیان کرد: در زمینه اشتغالزایی نیز از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۴۲ نفر از مددجویان و معلولان تحت پوشش بهزیستی اندیکا موفق به دریافت تسهیلات اشتغال با اعتباری بالغ بر ۵۷ میلیارد ریال شده‌اند که توانستند مشاغل خود را که عمدتا در زمینه‌های خدمات، کشاورزی و دامپروری بوده راه‌اندازی کنند.

وی افزود: همچنین کمک هزینه جهت سرمایه کار به دو مورد از خانواده‌های تحت پوشش در شهرستان اندیکا پرداخت شد.

انعقادتفاهم‌نامه بهزیستی خوزستان با سازمان فنی و حرفه‌ای و صنایع دستی استان

مدیر کل بهزیستی خوزستان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه در حوزه آماده‌سازی شغلی با سازمان فنی و حرفه‌ای و صنایع دستی خوزستان بیان کرد: زمنیه آماده‌سازی شغلی برای خانواده‌های تحت پوشش در حال انجام است و مددجویانی که موفق به دریافت مدارک فنی و حرفه‌ای شوند و جواز کسب دریافت کنند، سازمان بهزیستی تسهیلات اشتغال‌زایی و سرمایه کار بلاعوض در اختیارآن ها قرار می‌دهد تا بتوانند مشاغل خود را راه‌اندازی و به توانمندی و استقلال شغلی که از اهداف سازمان است دست پیدا کنند.

وی افزود: در شهرستان اندیکا بیش از یک‌هزار و ۵۱۸ خانوارتحت پوشش بهزیستی و از این تعداد خانوار یک‌هزار و ۳۳۴ خانوار دارای معلول و ۱۸۴ خانواده نیز بی‌سرپرست و و بد سرپرست هستند که ماهیانه از طرف سازمان بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند.

کد خبر: 68009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =