رضایت ۸۷ درصد بستری‌شدگان در مراکز درمانی تامین‌اجتماعی آذربایجان شرقی

مدیر درمان تامین‌اجتماعی آذربایجان شرقی از رضایت بالای افراد مراجعه‌کننده به مراکز درمانی این مدیریت خبر داد و گفت: مراجعه‌کنندگان بستری شده ۸۷ درصد و سرپایی ۸۳ درصد از خدمات ارائه شده رضایت دارند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، حسن سیدی با بیان اینکه تعداد مراجعه‌کنندگان سرپایی مراکز درمانی استان در ۹ ماه گذشته ۲ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۳۱۶ نفر بود، افزود: در این مدت تعداد مراجعه‌کنندگان سرپایی به پزشک عمومی یک میلیون و ۵۴۵ هزار و ۷۳۹ نفر، تعداد مراجعه‌کنندگان به پزشک متخصص ۴۸۲ هزار و ۳۷۳ نفر و تعداد مراجعه‌کنندگان به دندانپزشک ۱۱۱ هزار و ۲۰۴ نفر بود و متوسط مراجعه روزانه به مراکز درمانی در استان هشت هزار نفر است.

وی تعداد تخت فعال در مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان را ۴۰۲ تخت اعلام کرد و گفت: در ۹ ماهه گذشته، ۲۵ هزار و ۱۶ نفر در مراکز درمانی وابسته بستری شدند که از این تعداد ۱۳ هزار و ۱۳۸ نفر جراحی و ۲ هزار و ۸۳۲ نفر آنژیوگرافی شدند.

سیدی ادامه داد: مدیریت درمان استان با دارا بودن دو بیمارستان و ۱۶ درمانگاه در شهرستان‌ها در زمینه خرید خدمات تشخیصی و درمانی به هم استانی‌ها و بیماران مراجعه‌کننده از سایر استان خدمات ارائه می‌کند و طبق نظرسنجی‌ها، بیشتر مراجعه‌کنندگان از خدمات ارائه شده رضایت کامل داشته‌اند.

هزینه ۶۶۰ میلیارد ریالی توسعه امکانات تشخیصی و درمانی در مراکز درمانی

مدیر درمان تامین‌اجتماعی آذربایجان شرقی به توسعه امکانات تشخیصی و درمانی در مراکز درمانی استان اشاره و بیان کرد: ۶۶۰ میلیارد ریال برای این منظور در استان هزینه کرده‌ایم که شامل خرید دستگاه CRM دیجیتال بیمارستان عالی‌نسب با ۳۲ میلیارد ریال، دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان ۲۹ بهمن و عالی‌نسب با ۱۵۰ میلیارد ریال، دستگاه آرتروسکوپی بیمارستان عالی‌نسب با ۴۰ میلیارد ریال، دستگاه رادیولوژی بیمارستان عالی‌نسب و ۲۹ بهمن با ۴۰ میلیارد ریال، اتوآنالیزور بیمارستان‌های تابعه هر کدام با ۱۳ میلیارد ریال و الایزا اتومات ( برای انجام تست‌های هورمون، آنتی ژن و آنتی بادی) بیمارستان ۲۹ بهمن با ۲۳ میلیارد ریال است.

وی به هزینه کرد ۳۵۰ میلیارد ریالی این مدیریت در زمینه توسعه کمی ارائه خدمات اشاره کرد و گفت: طراحی نقشه ساخت بیمارستان ۳۲۷ تختخوابی در محل فعلی بیمارستان ۲۹ بهمن در ۴۸ هزار متر مربع و ۱۱ طبقه، طراحی نقشه‌های ساختمان جدید درمانگاه بناب، مناقصه درمانگاه هریس، طراحی نقشه درمانگاه بستان‌آباد، افتتاح درمانگاه کلیبر با ۱۰۰ میلیارد ریال و ۶۰۰ متر مربع زیربنا، طراحی نقشه ساختمان مدیریت درمان و اسناد پزشکی، اخذ مجوز پلی‌کلینیک بیمارستان عالی‌نسب و بررسی امکان ساخت بخش رادیوتراپی در این بیمارستان از جمله اقدامات این مدیریت در زمینه توسعه کمی خدمات است.

پرداخت ۱۸ هزار میلیارد ریال به بیمارستان‌ها و مراکز طرف قرارداد

سیدی میزان مبلغ پرداختی به بیمارستان‌ها و مراکز طرف قرارداد در ۹ ماه گذشته را ۱۸ هزار میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: بودجه مصوب امسال در این بخش ۲۴ هزار میلیارد ریال است.

مدیر درمان تامین‌اجتماعی آذربایجان شرقی افزود: ۱۷۴ درمانگاه، ۵۰ بیمارستان، ۸۰۴ پزشک متخصص، ۳۹۲ پزشک عمومی و ۱۱۴ دندانپزشک، ۴۹۰ پاراکلینیک و ۸۲۰ داروخانه طرف قرارداد با تامین‌اجتماعی در استان هستند.

وی میزان هزینه کرد این مدیریت در حوزه بیماران خاص را سه هزار و ۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این رقم به ۷۸۱ بیمار خاص در قالب ۳۵ هزار و ۳۹۷ پرونده پرداخت شده است.

سیدی میزان تحقق اجرای نسخه الکترونیک در استان آذربایجان شرقی را ۹۹.۹ درصد در نسخه‌نویسی و ۹۸.۳ درصد در نسخه‌پیچی اعلام کرد.

کد خبر: 68052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =