بهره‌برداری از ۶ طرح اشتغالزایی بهزیستی در اهواز

مدیر کل بهزیستی خوزستان از بهره‌برداری ۶ طرح اشتغالزایی بهزیستی در اهواز در ششمین روز از ایام سالگرد گرامیداشت دهه فجر خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، مهران کریمیان در آیین بهره‌برداری از این طرح‌ها در اهواز بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۹ مورد از مددجویان و معلولان تحت پوشش بهزیستی که آماده‌سازی شغلی آن‌ها فراهم شده بود تسهیلات اشتغال‌زایی در قالب خویش‌فرمایی و کارفرمایی با اعتبار یک هزار و ۱۹۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال دریافت کردند که توانسند مشاغل خرد و خانگی خود را در زمینه‌های مختلف خدماتی راه‌اندازی کنند.

وی افزود: ۱۲ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی اهواز نیز سرمایه کار بلاعوض با اعتبار دو میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال دریافت و مشاغل خانگی خود را از این طریق راه‌اندازی کردند. همچنین در بازه ۱۱ ماهه اخیر به ۱۶۸ خانواده تحت پوشش بهزیستی اهواز هزینه‌های بلاعوض ساخت و خرید مسکن با اعتبار ۱۰۵ میلیارد ریال پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی خوزستان ادامه داد: ۱۸ خانواده‌ تحت پوشش بهزیستی اهواز که عمدتا از خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر بودند به صورت خودمالکی در قالب ساخت و خرید توانستند واحدهای مسکونی خریداری کنند که سازمان بهزیستی کمک‌های بلاعوض ۲ میلیارد ریالی با مشارکت بنیاد مستضعفان به آن‌ها پرداخت کرد.

وی گفت: ۴۲ خانواده تحت پوشش بهزیستی اهواز در قالب ودیعه مسکن بلاعوض با اعتبار ۱۱میلیارد ریال و همچنین ۴۹ خانواده تحت پوشش دیگر از تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه مسکن با اعتبار ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بهره‌مند شدند.

کریمیان بیان کرد: در شهرستان اهواز جهت مناسب‌سازی مسکن و محیط زندگی به خانواده‌های تحت پوشش مبالغی به شکل بلاعوض پرداخت شد که هزینه آن ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال است.

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: همچنین در حوزه استاد شاگردی و طرح CBR برای ۳۵ معلول ساکن مناطق روستایی تحت پوشش، مبلغی بالغ بر پنج میلیارد و ۳۷۰میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت شد که مشاغل خانگی و خرد خود را در روستاها راه‌اندازی کنند.

وی اشتغال و توانمندسازی افراد تحت پوشش را از اهداف اصلی سازمان بهزیستی دانست و افزود: یکی از طرح‌های اشتغال‌زایی امروز که به عنوان نمونه افتتاح شد مربوط به سرپرست خانواده دارای فرزند چند قلو بوده است که توانست با راه‌اندازی یک پرده‌سرا در منطقه دغاغله اهواز به اشتغال برسد.

کریمیان بیان کرد: سرپرست خانواده‌هایی که بیکار باشند و به تسهیلات نیاز داشته باشند بهزیستی ازآن‌ها حمایت می کند.

کد خبر: 68101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =