نماد «بیوتیک» بر تابلوی معاملاتی بورس نقش بست

روز چهارشنبه «هجدهم بهمن ماه» شاخص کل بورس با رشد نزدیک به هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۹۸ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در آخرین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با رشد ۷۷۵ واحدی در محدوده دو میلیون و ۹۸ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز اما با افت افزایش ۱۰ واحدی در محدوده ۷۷۳۸۳۸ هزار واحدی ایستاد.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۷.۲ میلیارد ورقه سهم طی ۳۷۰ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۶.۱ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، توسعه معدنی و صنعتی صبانور،صنعتی و معدنی گل گهر و صنایع سیمان دشتستان بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای کالسیمین و گروه مپنا بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با افت ۱۴ واحدی در محدوده ۲۵ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۶.۲ میلیارد ورقه اوراق بهادار طی ۱.۴ میلیون نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۲۷ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای بیمه پاسارگاد، فولاد هرمزگان جنوب و گروه انتخاب الکترونیک آرمان بیشترین تاثیر منفی و نمادهای پلیمر آریا ساسول، حمل و نقل گهر ترابر سیرجان و پخش البرز بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با رشدی ۳۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۳.۵ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۲۹۱ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تراز مثبت ۳۳۱ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کردند.

از سویی پس از ۹ ماه درجا زدن ناامیدی در بازار سهام به اوج خودش رسیده و همین موضوع به لحاظ زمانی و روانی نشان‌دهنده آمادگی بازار سهام برای یک برگشت حداقل موقت است. بازاری که کارشناسان تاکید می‌کنند، نسبت به بقیه بازارها جاماندگی دارد که با بهبود شرایط تابلوها و ورود نقدینگی به این بازار این جاماندگی نیز دیر یا زود جبران خواهد شد.

سهام شرکت آنتی‌بیوتیک‌سازی ایران در بورس عرضه شد

امروز همچنین فرآیند عرضه اولیه ۱۲ درصد از سهام آنتی‌بیوتیک‌سازی ایران زیر مجموعه هلدینگ تیپیکو وابسته به تامین اجتماعی با قیمت ارزش گذاری ۱.۸۳۴ تومانی به روش ترکیبی در فرابورس انجام و در مرحله اول با عرضه ۴ درصدی هر سهم با قیمت ۲.۰۵۵۹ ریال به صندوق های سرمایه‌گذاری معامله شد.

عرضه نماد بیوتیک شامل سهمیه ۶۴۲ هزار و ۳۲۰ سهمی به سرمایه‌گذاران واجد شرایط بود که ۷۶ صندوق متقاضی قادر به خرید این سهم شدند. در مرحله دوم، ۸ درصد دیگر با اختصاص ۵۹ سهم به هر کد و شامل یک میلیون و ۱۲۴ هزار و ۶۱ سهامدار حقیقی و هزار و ۸۸۰ سهامدار حقوقی به روش قیمت ثابت کشف شده تعلق گرفت.

در سال جاری سهام ۱۸ شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد، کشاورزی و دامپروری فجر اصفهان، بهار رز عالیس چناران، سرمایه گذاری الماس حکمت ایرانیان، گروه مالی شهر، نیان الکترونیک، توسعه صنایع و معادن کوثر، مخازن گاز طبیعی آسیا ناما، خمیر مایه رضوی، صبا فولاد خلیج فارس، توسعه فن افزار توسن، مولد نیروگاهی تجارت فارس، تامین سرمایه کاردان، پرتو بار فرابر خلیج فارس، ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻣﻌﺎدن کرومیت کاوندگان ﺑﻨﺎ، گروه مالی داتام و نخریسی و نساجی خسروی خراسان و پارس فنر عرضه اولیه شده و آنتی بیوتیک سازی ایران نوزدهمین سهم جدید سال به شمار می رود.

کد خبر: 68125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =