بورس برای رشد قوی، نیاز به محرک دارد

روز شنبه «۲۱ بهمن ماه» شاخص کل بورس با افزایش بیش از دو هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در اولین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با افزایش ۲.۰۷۹ واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن نیز با افزایش ۱.۱۵۹ واحدی در محدوده ۷۳۹ هزار واحدی ایستاد.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۵.۷ میلیارد ورقه سهم طی ۲۹۰ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۴ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای پالایش نفت اصفهان، صنایع ملی مس ایران، نفت و گاز و پتروشیمی تامین و تولیدی فولاد سپید فراب کویر بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای کالسیمین، صنایع سیمان دشتستان و مخابرات ایران بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با افت ۲۳ واحدی در محدوده ۲۵ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۴.۶ میلیارد ورقه اوراق بهادار طی ۲۷۳ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۲۷ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای پلیمر آریا ساسول، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، پویا زرکان آق دره و بیمه سامان بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای بیمه پاسارگاد، سنگ آهن گهر زمین گروه انتخاب الکترونیک آرمان و مجتمع صنعتی آرتاویل بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

به نظر می‌رسد بازار سهام، برای رشد بیشتر نیاز به محرک‌های قوی دارد وتا زمانیکه این اتفاق رخ ندهد، نمی‌توان انتظار داشت که بورس در مسیر صعودی گام بردارد. این درحالیست که با ادامه وضعیت فعلی که بر بازار سهام حاکم است، بورس همچنان وضعیت نوسانی را سپری خواهد کرد.

در چنین وضعیتی به طور طبیعی اکثریت سهام‌داران نه تنها سوی نخواهن کرد، بلکه ممکن است زیان جزئی را متحمل شوند. بنابراین باید دید که بورس چه زمانی از این رخوت و رکود خارج خواهد شد و به روزهای خوب خود باز می‌دد.

کد خبر: 68157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =