پرداخت ۸۵۰ میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان بهزیستی قم

معاون هماهنگی مراکز غیردولتی و مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان قم از پرداخت ۸۵۰ میلیارد ریال وام اشتغال به ۵۶۰ نفر از مددجویان بهزیستی قم از فروردین امسال تا پایان دی ماه خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمد علیمرادی با اشاره به اینکه در سال گذشته به یک هزار نفر مددجوی بهزیستی این استان مبلغ یک هزار میلیارد ریال وام اشتغال پرداخت شد، افزود: شروع اعطای تسهیلات در سال جاری با کمی تاخیر انجام شد اما امید است در مدت زمان باقی مانده تا آخر امسال، تسهیلات بیشتری به مددجویان پرداخت شود.

وی ادامه داد: بیش از یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال نیز نزد بانک‌های عامل در حال بررسی و پرداخت است که از این میزان، ۶۰۰ میلیارد ریال مربوط به جزء چهارِ تبصره ۱۸ و ۹۰ میلیارد ریال مربوط به جزء سه تبصره ۱۸ و سهمیه استانداران است. بقیه مربوط به اعتبارات سال گذشته و منابع سازمان بهزیستی است.

معاون هماهنگی مراکز غیردولتی و مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان قم با بیان اینکه جزء سه تبصره ۱۸ در استان قم دارای اعتبار یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریالی است و تنها ۹۰ میلیارد ریال از آن پرداخت شده است افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شود در صورت تخصیص اعتبار تا پایان سال، مددجویان بیشتری در استان قم بتوانند از تسهیلات اشتغال بهره مند شوند.

وی گفت: در حال حاضر ۳۵ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی استان قم هستند که حدود سه هزار نفر از آنان در حوزه اجتماعی قرار دارند؛ از این تعداد همچنین ۲۳ هزار نفر تحت پوشش حوزه توانبخشی و بقیه آن‌ها تحت پوشش حوزه پیشگیری هستند.

علیمرادی، پرداخت تسهیلات خود اشتغالی را یکی از اولویت‌های مهم سازمان در راستای ایجاد اشتغال و ارائه خدمات به مددجویان برشمرد و بیان کرد: این اقدام‌ها با هدف توانمندسازی جامعه هدف و ایجاد زمینه مناسب خودکفایی و استقلال مالی مددجویان انجام می‌شود.

وی درباره مشاغل خود اشتغالی گفت: در بحث مشاغل خود اشتغالی، مددجویانی که جواز کسب و مدارک فنی کسب و به هر شکل ممکن در حوزه اشتغال شروع به کار کنند، تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت خواهند کرد.

معاون هماهنگی مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان قم با بیان اینکه کارفرمایان این استان با جذب مددجویان بهزیستی از تسهیلات ویژه بهره‌مند می‌شوند افزود: تسهیلات ویژه با هدف افزایش انگیزه اجتماعی کارفرمایان بخش‌های غیردولتی در به کارگیری و جذب نیروی انسانی از بین جامعه هدف بهزیستی پرداخت می‌شود. در همین راستا و با هدف حمایت از اشتغال معلولان و مددجویان بهزیستی، به کارفرمایانی که نسبت به جذب نیروی کار از جامعه معلولان و مددجویان زیرپوشش بهزیستی براساس قانون کار اقدام کنند، به ازای هر نیروی جذب شده یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به چشم‌انداز و ظرفیت کارآفرینی مددجویان استان قم در سال جاری بیان کرد: سازمان بهزیستی با پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی مددجویان و معلولانی که با استفاده از تسهیلات کارفرمایی مشغول به کار شده‌اند، نقش قابل توجهی در ایجاد اشتغال پایدار برای گروه‌های هدف دارد.

کد خبر: 68213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =