بورس جامانده‌ترین بازار سرمایه‌ای

روز سه‌شنبه «بیست و چهارم بهمن ماه» شاخص کل بورس با کاهش بیش از هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۹۰ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در سومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با افت ۱.۵۹۸ واحدی در محدوده دو میلیون و ۹۰ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن نیز با افت ۲.۲۵۰ واحدی در محدوده ۷۳۲ هزار واحدی ایستاد.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۶.۹ میلیارد ورقه سهم طی ۳۱۶ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۵ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای صنعتی و معدنی چادر ملو، معدنی و صنعتی گل‌گهر و مخابرات ایران بیشترین تاثیر منفی و نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس پارس، پالایش نفت اصفهان، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و بانک ملت بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با افت ۱۴۱ واحدی در محدوده ۲۵ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۵.۲ میلیارد ورقه اوراق بهادار طی ۲۵۱ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۲۹ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای بیمه پاسارگاد، ایران‌خودرو دیزل، فولاد هرمزگان جنوب، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات و سنگ آهن گهر زمین بیشترین تاثیر منفی و نمادهای گروه انتخاب الکترونیک آرمان و شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

با توجه به قیمت دلار و افت اخیر بورس، بی‌شک بازار سهام جامانده محسوب می‌شود و این مسئله با منفی‌های امروز حتی تشدید هم شد، با وجود حضور فعال بازارساز روی تابلوها برای حفظ تعادل در بزرگان بازار سهام، به نظر همچنان نگاه‌ها به تابلوهای معاملاتی و رشد ارزش معاملات و افزایش گردش پول در بازار است تا دوباره شاهد رونق بورس باشیم. رکود بی‌سابقه ۱۰ ماهه بازار سهام، همه فعالان بورسی را کلافه کرده و به نظر رشد بعدی بازار سرمایه، قابل توجه خواهد بود. اما تا ظهور علایم تابلویی به نظر مدیریت ریسک در بازار سهام حرف اول را خواهد زد.

کد خبر: 68248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =