پرداخت تسهیلات بازنشستگان به ۲۸۰ هزاره فقره می‌رسد

محمد اسدی، رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: تلاش داریم که تا پایان سال جاری حداقل ۵۰ هزار فقره تسهیلات وام بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی به افراد متقاضی تعلق گیرد و این تعداد تسهیلات قرض‌الحسنه به حدود ۲۸۰ هزار فقره می‌رسد.

اسدی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین درباره برخی اقدامات این نهاد بیمه‌ای در حوزه ارائه تسهیلات، بیمه تکمیلی و اجرای طرح کرامت رضوی افزود: برنامه‌ریزی سازمان تأمین اجتماعی بر کمک به معیشت بازنشستگان با ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری به افراد متقاضی است. به همین منظور طبق اقدامات صورت گرفته پرداخت این نوع تسهیلات ضروری قرض‌الحسنه در برنامه‌های این سازمان گنجانده شده است.
او بیان کرد: برنامه سازمان تأمین اجتماعی بر توسعه و گسترش خدمات برای جامعه بازنشستگان و مستمری‌بگیران در راستای ارائه تسهیلات به این گروه از افراد تحت پوشش است. از این طریق توسعه خدمات برای این گروه از جامعه هدف برنامه‌ریزی شد.

پرداخت ۲۳۰ هزار تسهیلات به بازنشستگان
اسدی افزود: تا اواسط بهمن ماه ۱۴۰۲ حدود ۲۳۰ هزار مورد تسهیلات به بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده است.
به گفته او، پرداخت تسهیلات یکی از اولویت‌های سازمان تأمین اجتماعی در راستای بهبود وضعیت معیشت بازنشستگان پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه محسوب می‌شود. در همین راستا افراد بازنشسته و مستمری‌بگیر از تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی بهره‌مند می‌شوند.
اسدی اضافه کرد: از ابتدای دولت سیزدهم پرداخت تسهیلات در سه مرحله با رشد مواجه شده که از پنج میلیون تومان در حال حاضر به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است. یکی از راهبردهای سازمان تأمین اجتماعی حمایت از این گروه از جامعه هدف به شمار می‌رود.
رییس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: پرداخت این میزان تسهیلات در راستای رفع بخشی از نیازهای ضروری بازنشستگان و مستمری‌بگیران در دستور کار این نهاد بیمه‌گر قرار گرفته است.

۵۰ درصد سهم بیمه تکمیلی را بازنشستگان پرداخت می‌کنند
رییس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی افزود: یکی دیگر از اقدامات سازمان برای خدمات‌رسانی به جامعه بازنشستگان ارائه بیمه تکمیلی برای گسترش خدمات درمانی به این افراد به حساب می‌آید.
او ادامه داد: برقراری بیمه تکمیلی درمان مربوط به بازنشستگان تحت پوشش تأمین اجتماعی در سالجاری از دیگر برنامه‌های تحولی سازمان به شمار می‌رود.
اسدی بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی سازمان تأمین اجتماعی در حال حاضر ۵۰ درصد مبلغ موردنظر از طرف سازمان پرداخت شده و ۵۰ درصد دیگر توسط بازنشستگان پرداخت می‌شود.
او اضافه کرد: همچنین ۳۰۵ هزار تومان برای سهم حق بیمه تکمیلی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش در قالب قرارداد جاری درنظر گرفته شده است.

اعزام ۲۵ هزار بازنشسته به مشهد مقدس
رییس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: در حوزه طرح کرامت رضوی و اعزام بازنشستگان به سفرهای زیارتی به ویژه مشهد مقدس، براساس بسترهای ایجاد شده و اقدامات پیش بینی شده به احتمال قوی تا پایان سال ۲۵ هزار بازنشسته تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی به این سفر اعزام می‌شوند.
اسدی ادامه داد: اجرای طرح کرامت رضوی از سال ۱۳۹۴ برای اعزام بازنشستگان به سفرهای مشهد مقدس برنامه‌ریزی شده که تاکنون تعداد زیادی از گروه‌های هدف به اسن سفرهای معنوی و زیارتی اعزام شدند.
در حال حاضر چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جامعه مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی شامل بازنشستگان، ازکارافتادگان و بازماندگان را تشکیل می‌دهند که این نهاد بیمه‌ای سالانه برای اجرای تعهدات همه جانبه خود در قالب افراد تحت پوشش بیش از ۴۶۰ هزار میلیارد تومان هزینه می‌کند.

کد خبر: 68298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =