۱۴۲۰ مسیر ارتباط مخاطبان با تأمین اجتماعی؛ بیش از ۵ میلیون خدمت در سال ۱۴۰۲

مرکز ارتباط مردمی سازمان تأمین اجتماعی با شماره تماس ۱۴۲۰ یکی از مهمترین مراکز برای برقراری مسیر ارتباطی میان مخاطبان و ذینفعان این سازمان برای بهره‌مندی از راهنمایی و مشاوره لازم در حوزه بیمه‌ای، بازنشستگی و درمانی محسوب می‌شود.

به گزارش آتیه آنلاین، سال ۱۳۹۵ مرکز ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تأمین اجتماعی برای ارتباط بیشتر میان بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و شرکای اجتماعی با این نهاد بیمه‌ای راه‌اندازی شد. در حال حاضر این مرکز به صورت شبانه‌روزی مسیری برای برقراری ارتباط با این گروئهها را فراهم کرده است.

با توجه به اینکه سازمان تأمین‌ اجتماعی به‌عنوان یکی از بزرگترین و مهمترین سازمان‌های خدمات اجتماعی در کشور، با بیش از ۴۷ میلیون مخاطب و ذینفع تعامل مستمر دارد بنابراین برای پاسخگویی به این جامعه بزرگ و متنوع مخاطبان نیاز به انجام مشاوره به صورت حضوری، غیرحضوری در بستر فضای الکترونیک و برقراری تماس و پیام کوتاه دارد. سامانه ۱۴۲۰ از بهترین روش‌های برقراری ارتباط با این افراد به شمار می‌رود.

یکی از اهداف اصلی سازمان تأمین اجتماعی برای راه‌اندازی این مرکز دسترسی سریع مخاطبان و ذینفعان، تسهیل در برقراری ارتباط، پاسخگویی شبانه‌روزی و رضایتمندی بیشتر شرکای اجتماعی بود. براساس داده‌های آماری روزانه هزاران مورد تماس از طریق تلفن، پیام کوتاه یا مشاوره حضوری و غیرحضوری با این مرکز برقرار می‌شود.

ارائه پنج میلیون و ۲۰۰ هزار خدمت به مخاطبان در سال ۱۴۰۲

آمارهای مرکز ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تأمین ‌اجتماعی در سال ۱۴۰۰ به ارائه سه میلیون و ۵۰۰ هزار خدمت به ذی‌نفعان رسید. همچنین در سال ۱۴۰۱ این مرکز خدمات خود را به چهار میلیون و ۸۷۴ هزار مورد افزایش داد.

براساس داده‌های آماری سامانه ۱۴۲۰، در سال جاری نیز تا پایان دی ماه پنج میلیون و ۲۰۰ هزار خدمت را به مخاطبان و ذینفعان ارائه داده است.

مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی در آخرین داده‌های آماری نشان داده که به طور ماهانه به ۳۳۰ هزار تماس تلفنی مردم پاسخ می‌دهد. به طور میانگین از اول تا پانزدهم هرماه روزانه بین ۷ تا ۹ هزار تماس تلفنی و از پانزدهم تا پایان ماه روزانه بین ۹ تا ۱۹ هزار تماس تلفنی پاسخ داده می‌شود.

همچنین با توجه به قابلیت این سامانه و سازمان تأمین اجتماعی در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی برای مراجعه حضوری افراد بیمه‌شده، مستمری‌بگیر و شرکای اجتماعی سالانه ۲۶۰ هزار مراجعه حضوری به مرکز ارتباطات و نظارت مردمی در ستاد مرکزی سازمان تأمین‌اجتماعی، ادارات‌کل، مدیریت‌های درمان، شعب و مراکز درمانی انجام می‌شود.

آمارها نشان می‌دهد ماهانه به طور میانگین ۲۳ هزار خدمت به صورت حضوری به ذی‌نفعان ارائه می‌شود. همچنین روزانه به‌طور متوسط به ۴۰۰ پیامک و ۱۵۰ پیام صوتی مردم پاسخ می‌دهد.

۱۴۲۰ مسیر ارتباط مخاطبان با تأمین اجتماعی؛ بیش از ۵ میلیون خدمت در سال ۱۴۰۲

مرکز ارتباطات مردمی تأمین ‌اجتماعی، صدای ذی‌نفعان است

رحمان فراهانی، مدیرکل ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تأمین‌ اجتماعی درباره خدمات‌رسانی در این مرکز گفت: امروز مرکز ارتباطات مردمی تأمین ‌اجتماعی، صدای ذی‌نفعان در یکایک بخش‌های تخصصی سازمان تأمین اجتماعی است و این سازمان برای ارائه خدمات مطلوب به مردم نیاز به رضایت بیمه‌شدگان و کاهش مراجعه حضوری ذینفعان به واحدهای اجرایی دارد. در همین راستا با راه‌اندازی سامانه ۱۴۲۰ تلاش کرده اطلاعات مخاطبان در مورد خدمات سازمان و نحوه بهره‌مندی از این خدمات ارتقا یابد. این سامانه به‌نوعی یکی از پل‌های ارتباطی بیمه‌پردازان، کارفرمایان و بازنشستگان با سازمان تأمین‌اجتماعی است.

رحمانی با اشاره به این‌که مردم و مخاطبان می‌توانند از طریق تماس تلفنی با سامانه ۱۴۲۰، ارسال پیام صوتی یا پیامک سوالات خود را با مشاوران سازمان تأمین‌اجتماعی در میان گذارند، افزود: این مرکز از سال ۹۵ آغاز به‌کار کرد و در طول مدیریت‌های گذشته پیشرفت‌هایی داشته است، اما از سال ۱۴۰۰ با ایجاد تغییرات اساسی و جذب نیروی کافی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیشرفت قابل‌توجهی داشته و توانست خدمات جامعی به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران ارائه دهد.

مدیرکل ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: مخاطبان می‌توانند از طریق تماس تلفنی با شماره تلفن ۱۴۲۰ در تمام ساعات شبانه‌روز و هر هفت روز هفته و حتی روزهای تعطیل، ارسال پیامک، پیام صوتی یا مراجعه حضوری به ۵۶۰ شعبه بیمه‌ای و نیز مراکز درمانی سازمان در سراسر کشور، مسائل، مشکلات، سئوالات وشکایات خود را با همکاران ما در میان بگذارند و پاسخ خود را دریافت کنند.

۴۷ میلیون نفر بهره‌مند از خدمات تأمین اجتماعی

با توجه به اینکه اکنون ۴۷ میلیون نفر در قالب بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تبعی آنها از خدمات تأمین اجتماعی بهره‌مند هستند به تبع ارائه خدمت به این جمعیت که ۵۳ درصد جامعه ایران را تشکیل می‌دهند به صورت حضوری امکانپذیر نیست.

بنابراین ارائه خدمات در بستر الکترونیک در سامانه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی و راه‌اندازی مرکز ارتباطات مردمی به صورت تلفنی، مشاوره و پیام کوتاه در دستور کار این سازمان قرار گرفته که در حال حاضر بخش اعظمی از خدمات به این شیوه‌ها در اختیار مخاطبان و ذینفعان قرار می‌گیرد.

تأمین اجتماعی در سال‌های اخیر حرکت به سمت ارائه خدمات الکترونیکی و تأمین اجتماعی هوشمند حرکت کرده تا بتواند با کاهش مراجعات حضوری به ذینفعان و مخاطبان خدمات گسترده‌ای را ارائه دهد. در حال حاضر بیش از ۵۹ خدمت به صورت غیرحضوری است.

کد خبر: 68350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =