حرکت در مسیر توانمندسازی تعاونی‌های سیستان و بلوچستان با برگزاری ۱۴ هزار نفر ساعت آموزش

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: این اداره کل از ابتدای امسال در راستای توانمندسازی‌ تعاونگران استان، بالغ بر ۱۴ هزار نفر ساعت آموزش عمومی و تخصصی برای جامعه مخاطب برگزار کرده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، خلیل احمد سلامی بیان کرد: برای مقابله با معضل بیکاری، یکی از اولویت‌های مهم در ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی گروهی، پیشبرد طرح‌ها در قالب تعاونی است و در این مسیر، آموزش و توانمندسازی نقش محوری دارد.

وی افزود: در سیستان و بلوچستان موضوع توانمندسازی تعاونگران به شکل جدی و عملیاتی در سال جاری برنامه‌ریزی و تا امروز حدود ۱۴ هزار نفر ساعت آموزش در این حوزه اجرا شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: فرهنگ‌سازی درباره توسعه بخش تعاون تأثیرگذار است، اما باید با برنامه‌ریزی مناسب و ترویج فعالیت‌های چشمگیر تعاونی‌ها، مردم را بیشتر به سمت فعالیت‌های تعاونی سوق داد.

سلامی گفت: ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان، از شاخص‌های عملکردی تعاونی‌ها به شمار می‌رود که در سطح کشور نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: دانش بنیان‌ها، بخش شیلات، کشاورزی و صنایع دستی و گردشگری از ظرفیت‌های مناسبی است که می توان با توسعه تعاونی‌ها، موجب تقویت سرمایه اجتماعی و اشتغال‌زایی در منطقه شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بیان کرد: این اداره کل از تمام ابزار قانونی برای حمایت از بخش تعاون و افراد علاقمندِ سرمایه‌گذاری در قالب تعاونی حمایت می‌کند.

کد خبر: 68416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =