بیمه ۸۰۰ هزار کشاورز و روستایی در ۲ سال گذشته

جذب افراد بیمه‌شده جدید یکی از راهبردها و سیاست‌های عملیاتی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر محسوب می‌شود. در همین راستا در دولت سیزدهم کارنامه موفقی در جذب ۸۰۰ هزار بیمه‌شده جدید از جامعه کشاورزان،‌ افراد روستایی و عشایری کسب کرده است.

به گزارش آتیه آنلاین،‌ رشد شمار بیمه‌شدگان جدید به عنوان مهمترین اقدام این صندوق بیمه‌گر به شمار می‌رود که در ۲.۵ سال گذشته و با روی کار آمدن دولت سیزدهم این تعداد تحت عنوان اعضای جدید به این صندوق افزوده شدند.
بیت‌الله برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،‌ روستاییان و عشایر نیز در این باره گفت:‌ جذب بیمه شده جدید اقدام مثبت این صندوق محسوب شده که در این دولت زمینه جذب ۸۰۰ هزار نفر از بیمه‌شدگان به جامعه تحت پوشش این صندوق اضافه شدند. این تعداد معادل ۶۳ درصد عملکرد دولت‌های یازدهم و دوازدهم است.
او ادامه داد: در حال حاضر کشاورزان،‌ روستاییان و عشایر در شهرهای زیر ۲۰ سال و رانندگان شهری و برخی دیگر از افراد به عنوان جامعه هدف صندوق برای بهره‌مندی از بیمه اختیاری به حساب می‌آیند. با توجه به جامعه آماری ۳۰ میلیون نفری در این گروه‌ها، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان به دنبال جذب افراد بیمه‌شده در گروههای سنی ۱۸ تا ۵۰ سال است.

۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بیمه‌شده تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی هستند
سازمان‌ها و صندوق‌های بیمه‌ای در حال حاضر با ۱۸ نوع صندوق تکلیف و وظیفه قانونی برای جذب افراد بدون بیمه در جامعه را دارند. صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان نیز یکی از این صندوق‌های بیمه‌گر از سال ۱۳۸۴ تاکنون تکالیف قانونی خود را برای جذب بیمه‌شدگان جدید انجام داده است.
براساس داده‌های آماری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر را تحت پوشش خدمات بیمه‌ای و بازنشستگی خود را دارد تا از این طریق علاوه بر توسعه پوشش بیمه‌ایف به عنوان صندوق ارائه دهنده خدمات در کشور فعالیت داشته باشد.
همه صندوق‌های بیمه‌گر جذب افراد بیمه شده را طبق تکالیف قانونی انجام می‌دهند، صندوق بیمه اجتماعی نیز با داشتن تعداد اعضای فعال به عنوان بیمه‌شده این وظیفه قانونی را دنبال می‌کند. اکنون به ازای ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بیمه‌شده، ‌۱۸۴ هزار مستمری‌بگیر را خدمات‌دهی در حوزه بازنشستگی می‌کند.

ضریب پشتیبانی ۱۰ در صندوق بیمه اجتماعی
براساس داده‌های آماری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در حال حاضر ضریب پشتیبانی این صندوق به عنوان یکی از جوان‌ترین صندوق‌های بیمه‌ای عدد ۱۰ است یعنی به ازای هر ۱۰ بیمه‌شده به یک نفر مستمری‌بگیر خدمات ارائه می‌دهد.
صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان اکنون به عنوان یک صندوق جوان و پایدار در میان دیگر صندوق‌های بیمه‌گر به شمار می‌رود و به دلیل جوان بودن و تعداد کم مستمری‌بگیران تحت پوشش، همچنان جذب بیمه‌شدگان را در دستور کار خود دارد.
با توجه به ارائه ۴۵ خدمت از سوی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در دولت سیزدهم،‌ خدمات گسترده‌ای در حوزه رشد بودجه، افزایش شمار بیمه‌شدگان فعال، تراز مالی مثبت صندوق،‌ پرداخت تسهیلات به مستمری‌بگیران و دیگر اقدامات موثر ارائه شده است.


ارتباط بیمه‌شدگان جدید و افزایش ضریب پشتیبانی
از آنجا که جذب بیمه‌شدگان جدید و افزایش ضریب پشتیبانی ارتباط تنگاتنگی با همدیگر دارند، ‌به همین دلیل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان جذب بیمه‌شدگان جدید را در راستای رشد نسبت پشتیبانی، افزایش منابع و پایداری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان دنبال می‌کند.
بنابراین رشد شمار افراد بیمه شده جدید می‌تواند به پایداری، ماندگاری و جوان ماندن این صندوق کمک کند و از طرفی دیگر صندوق بیمه اجتماعی نیز امکان ارائه خدمات مطلوب‌تر به همه بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران را خواهد داشت.

سجاد طاهری معاون بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر پیشتر در گفت‌وگو با آتیه آنلاین گفت: در سال‌های فعالیت صندوق، بهره‌گیری از حکمرانی موفق آن را از چالش‌های حوزه بیمه‌های اجتماعی ایمن کرده است. به‌عنوان یک صندوق باز با حرکت در مسیر صحیح، امکان پوشش بیمه‌ای جامعه هدف ۱۰ میلیون نفری را دارا هستیم.
او بیان کرد: به هر میزان آمار بیمه‌شدگان فعال جدید بیشتری در کارنامه فعالیت صندوق وجود داشته باشد، به همان نسبت حفظ و ارتقاء ضریب پشتیبانی در صندوق محقق خواهد شد. اولویت اصلی رشد متوازن، پوشش بیمه‌ای در سراسر کشور است و در این ‌ارتباط پوشش مناطق محروم و کم‌برخوردار و آثار مثبت فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی این اقدام دارای اهمیت است.
در حال حاضر حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از کشاورزان، روستاییان و عشایر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی هستند. داده‌های آماری تیرماه ۱۴۰۲ این صندوق نشان می‌دهد که ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از این افراد را مردان و حدود ۷۰۰ هزار نفر را زنان تشکیل می‌دهند. از کل بیمه‌شدگان فعال با جامعه آماری یک میلیون و ۶۶۷ هزار و ۹۴۰ نفر نیز یک میلیون و ۲۴۸ هزار و ۴۵۴ نفر مرد و ۴۱۹ هزار و ۴۸۶ نفر زن هستند.

کد خبر: 68434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =