احتمال افت فشار گاز در استان‌های سردسیر

مدیرعامل شرکت گاز ایران گفت: باتوجه به پایداری سرما و کاهش دما، احتمال افت فشار گاز در استان‌های سردسیر به‌ویژه استان‌های شمالی و شمال شرق کشور وجود دارد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما «مجید چگنی» با اشاره به ورود سامانه هوای سرد به کشور گفت: با کاهش شدید دما در بیشتر نقاط به ویژه در استان‌های شمالی، شمال شرق و شمال غرب کشور، مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده افزایش یافت.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۶۸۲ میلیون مترمکعب گاز به بخش خانگی اختصاص یافت در حالی که سال گذشته در همین روز، مصرف بخش خانگی ۵۰۵ میلیون مترمکعب ثبت شده است.

مدیرعامل شرکت گاز ایران بیان کرد: هم‌اکنون شبکه انتقال و توزیع گاز در سراسر کشور پایدار است و قطعی گاز در هیچ نقطه‌ای از کشور نداریم.

چگنی ادامه داد: سوخت رسانی به نیروگاه‌ها پایدار است و مشکلی در این خصوص نداریم.

مدیرعامل شرکت گاز ایران گفت: با توجه به پایداری سرما و کاهش دما،احتمال افت فشار گاز در استان‌های سردسیر وجود دارد، به همین دلیل از همه هموطنان در سراسر کشور تقاضا داریم با رعایت دمای رفاه از ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد، استفاده از لباس‌های مناسب فصل سرما، تنظیم درجه حرارت سیستم‌های گرمایشی بر اساس دمای رفاه و خاموش کردن وسایل گرمایشی اتاق‌ها و اماکن غیرضروری، در مصرف گاز حداکثر صرفه‌جویی را به عمل آورند تا امکان بهره‌مندی از این نعمت خدادادی برای همه هموطنان در اقصی نقاط کشور فراهم شود.

کد خبر: 68621

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =