ورق بورس برگشت

روز ‌چهارشنبه «نهم اسفند ماه» شاخص کل بورس با رشد بیش از ۸ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۵۴ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در آخرین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با افزایش ۸.۸۱۰ واحدی در محدوده دو میلیون و ۵۴ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن نیز رشد ۴.۹۲۰ واحدی در محدوده ۷۱۴ هزار واحدی ایستاد.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۶.۱ میلیارد ورقه سهم طی ۲۷۸ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۴.۵ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، صنعتی و معدنی گل گهر، پالایش نفت اصفهان، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، پالایش نفت بندرعباس، بانک پارسیان و ایران‌خودرو بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای صنایع سیمان دشتستان، پتروشیمی پارس و صنایع ملی مس ایران بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با رشد ۱۴۶ واحدی در محدوده ۲۴ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۴.۱ میلیارد ورقه اوراق بهادار طی ۴۷۶ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۲۰ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای، پلیمر آریا ساسول، ایران‌خودرو دیزل، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، بهمن دیزل و تجلی توسعه معادن و فلزات بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای بیمه پاسارگاد و صنایع مادیران بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

با توجه به افزایش قیمت دلار در بازار آزاد، بورس نیز به این موضوع واکنش مثبت نشان داد و به نوعی ورق بورس برگشت. شاخص کل بعد از مدت‌ها یک مثبت تقریبا قابل قبول را تجربه کرد، این درحالیست که همچنان حجم و ارزش معاملات در بورس پایین است و به نظر نمی‌رشد، با این وضعیت بورس بتواند در مسیر صعود قابل قبولی قرار بگیرد. از سوی دیگر، قیمت‌ها در این بازار به سطح ارزنده مناسبی رسیده و در شرایطی که سهام‌داری در این قیمت‌ها با چاشنی صبر همراه شود، این مسئله می‌تواند در میان مدت دارندگان سهام را به سود مناسبی برساند.

کد خبر: 68628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =