طلا به ۳ میلیون رسید و سکه ۳۵ میلیونی شد

افزایش قیمت اونس جهانی طلا منجر به تغییر کانال قیمتی سکه و طلا در اولین روز هفته شد.

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر در گفتگویی با آتیه‌آنلاین، گفت: افزایش ۴۸ دلاری نرخ اونس جهانی طلا موجب شده قیمت این کالای سرمایه‌ای در کشورهای مختلف تحت الشعاع قرار گرفته و افزایش یابد.

وی ادامه داد: بر این اساس در ایران نیز امروز(شنبه، ۱۲ اسفند) شاهد افزایش قیمت طلا و سکه هستیم و قیمت هر گرم طلای ۱۸ میلیون وارد کانال سه میلیون و قیمت سکه تمام وارد کانال ۳۵ میلیون تومان شده است.

بذرافشان در پاسخ به این سئوال که عده‌ای افزایش رخ داده در نرخ طلا و سکه را به انتخابات مجلس ارتباط می‌دهند، تاکید کرد: این دست شایعات همواره وجود داشته است اما آنچه در قیمت‌ها تاثیر داشته تغییر قابل توجه اونس طلای جهانی است و نوسانات نرخ ارز نیز بی تاثیر نبوده است.

رئیس اتحادیه طلافروشان افزود: با توجه به اینکه به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم این موضوع در کنار افزایش قیمت جهانی و نرخ ارز تغییراتی در بازار طلا ایجاد کرده و حال باید دید طی روزهای آینده وضعیت قیمت جهانی و نرخ ارز به چه سمت و سویی خواهد رفت و از سوی دیگر بانک مرکزی برای مدیریت بازار چه اقداماتی خواهد داشت.

وی ادامه داد: بانک مرکزی می‌تواند در کنترل و تثبیت قیمت‌ها نقشی تعیین کننده داشته باشد. همچنین عرضه سکه که از فردا آغاز می‌شود می‌تواند تاثیرگذار باشد هرچند که احتمالا با توجه به ثبات قیمت‌ها طی دو ماه گذشته احتمال کاهش مجدد قیمت طلا کمی پائین خواهد بود.

این مسئول صنفی تاکید کرد: با این وجود همان طور که اشاره شد قیمت جهانی، نرخ ارز، اقدامات بانک مرکزی و وضعیت عرضه و تقاضا در تعیین قیمت‌ها نقش مهمی خواهد داشت.

بنا بر اطلاعات منتشر شده روی سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت انواع سکه و طلا حوالی ساعت ۱۴ روز شنبه به شرح جدول ذیل است:

نوع کالا

قیمت

اونس جهانی طلا


۲۰۸۲.۹۸ دلار

هر گرم طلای ۱۸ عیار

۳ میلیون و ۲۶ هزار تومان

هر گرم طلای ۲۴ عیار

۴ میلیون و ۳۵ هزار تومان

سکه امامی

۳۴ میلیون و ۸۵۳ هزار تومان

سکه بهار آزادی

۳۲ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان

نیم سکه

۱۹ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان

ربع سکه

۱۲ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان

سکه گرمی

۶ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان

نویسنده: محبوبه نقره‌خامه

کد خبر: 68659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =