تحقق ۸۲ درصدی تعهد اشتغال‌زایی دستگاه‌های اجرایی شهرستان سامان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری از تحقق ۸۲ درصدی تعهد اشتغال‌زایی دستگاه‌های اجرایی شهرستان سامان در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محسن مولوی در کارگروه تخصصی اشتغال شهرستان سامان با بیان اینکه تعهد دستگاه‌های اجرایی این شهرستان برای اشتغال‌زایی در سال‌جاری یک‌هزار و ۴۲۲ فرصت شغلی جدید بوده است گفت: این فرصت‌های شغلی در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی از سوی ۳۲ دستگاه اجرایی پیش‌بینی شده که براساس سامانه رصد اشتغال تاکنون یک‌هزار و ‌۱۵۹ فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی افزود: در این نشست قرار شد هر کدام از دستگاه‌های اجرایی شهرستان که نسبت به برنامه تعهد اشتغال‌زایی عقب هستند، تا ۱۰ روز دیگر تعهد خود را محقق کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سال آینده ۱۲ هزار و ۹۵۳ فرصت شغلی در چهارمحال و بختیاری ایجاد می‌شود که بخشی از آن سهم شهرستان سامان است ادامه داد: در این راستا دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری متناسب با ظرفیت و زیست‌بوم شهرستان‌ها نسبت به اجرای تعهدات اشتغال‌زایی خود در مناطق مختلف استان اقدام کنند.

مولوی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های پیش‌بینی شده ویژه شهرستان سامان در سال آینده را ایجاد اشتغال برای دانش‌آموختگان دانشگاهی دانست و افزود: حداقل ۲۵ درصد استخدام دستگاه‌های اجرایی و ۲۵ درصد سهمیه تسهیلات اشتغال‌زایی شهرستان سامان به دانش‌آموختگان دانشگاهی اختصاص می‌یابد.

راه‌اندازی بازارچه مشاغل خانگی شهرستان سامان

وی با تاکید بر اینکه ۸۵ درصد اطلاعات ثبت شده در سامانه رصد اشتغال ویژه شهرستان سامان راستی‌آزمایی شد گفت: در سال‌جاری ۳۱۹ مجوز رایگان مشاغل خانگی در شهرستان سامان صادر و ۴۱ میلیارد ریال تسهیلات به ۵۳ نفر از متقاضیان واجد شرایط این شهرستان پرداخت شد.

مولوی افزود: برای سال آینده بازارچه مشاغل خانگی شهرستان سامان راه‌اندازی و از محل تسهیلات اشتغال خانگی ۱۰۰ میلیارد ریال با کارمزد چهار درصد پرداخت می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون به ۳۴۲ نفر از افراد جویای کار در شهرستان سامان ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زا پیش‌بینی و پرداخت شد.

وی افزود: تاکنون ۱۵۶ جویای کار و کارفرما از شهرستان سامان در سامانه جستجوی شغل در چهارمحال و بختیاری ثبت‌نام و ‌۲۳ نفر نیاز خود به نیروی انسانی جویای کار را اعلام کرده‌اند.

چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد و سامان در ۱۶ کیلومتری شهرکرد واقع شده است.

کد خبر: 68750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =