بورس تنها بازار رشد نکرده در بین رقبا

 روز سه‌شنبه (۱۵ اسفند ماه) شاخص کل بورس با رشد بیش از ۳۲ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۷۲ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در جهارمین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با افزایش ۳۲.۰۶۳ واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۷۲ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن نیز با رشد ۳.۹۷۳ واحدی در محدوده ۷۳۹ هزار واحدی ایستاد.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۳۴ میلیارد ورقه سهم طی ۴۷۱ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۱۲.۷ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت تهران، سرمایه‌گذاری‌ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، سرمایه‌گذاری غدیر و پتروشیمی بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای توسعه معادن وصنایع معدنی خاورمیانه و معدنی و صنعتی گل‌گهر بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با رشد ۱۴۷ واحدی در محدوده ۲۵ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۶.۶ ورقه اوراق بهادار طی ۲۴۱ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۲۲ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای بیمه پاسارگاد، فولاد هرمزگان جنوب، پلیمر آریا ساسول، پویا زرکان آق دره، پتروشیمی نفت لاوان و پتروشیمی تندگویان بانک سامان، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، صنعتی مینو، صنایع مادیران و صبا فولاد خلیج فارس بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای سرمایه‌گذار پارس آریان و مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم با افت ۱۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز به رقم ۴.۹ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۴۰۳ میلیارد تومان پول وارد سهام و حق تقدم کردند و تراز منفی ۵۸۱ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت تا به اینجا ثبت کرده‌اند.

در حالیکه بازار های موازی در حال سقف شکنی هستند، بازار سهام همچنان جا مانده به نظر می‌رسد، ولی اخبار مثبت هر روز در حال افزایش است و تابلوهای معاملاتی هم طی سه روز گذشته واقعا خوب و قابل قبول بودند، از سویی با حفظ شرایط تابلویی فعلی هر منفی در بازار فرصت خرید خواهد بود.

امروز در راستای همین اخبار مثبت، اخباری در مورد نرخ ارز نیمایی و افزایش آن به منتشر شد که این مسئله باعث صف خرید شدن نمادهای پالایشی شد و در صورت عملی شدن می‌تواند یک موتور محرک دیگر در کنار سایر اخبار مثبت برای یک رشد خوب در بازار سهام باشد.

کد خبر: 68774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =