برگزاری جلسه ساماندهی کودکان بازمانده از تحصیل در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان

جلسه ساماندهی کودکان بازمانده از تحصیل در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با حضور مسئولان استانی برگزار شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، جلسه ساماندهی کودکان کار بازمانده از تحصیل با حضور مدیر اجتماعی، سرپرست اداره بیمه‌ای و آسیب‌های اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس اداره آموزش دوره دوم ابتدائی اداره کل آموزش و پرورش، کارشناس مسئول امور آسیب‌دیدگان اداره کل بهزیستی و کارشناس اداره کل کمیته امداد استان کردستان تشکیل شد.

نسرین ویسانی نقش سازمان‌های حمایتی را در این طرح مهم دانست و گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تنهایی نمی‌تواند به همه مسائل مربوط به شناسائی کودکان بازمانده از تحصیل در جامعه بپردازد بنابراین باید دستگاه‌ها و حتی مردم در این زمینه ایفای نقش کنند.

مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: نهادهائی چون سازمان بهزیستی و کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) می‌تواند فرزندان طلاق، بی‌سرپرست و بدسرپرست که از درس و مدرسه باز مانده‌اند را شناسایی کرده و در راستای جلوگیری از انحرافات احتمالی و آسیب‌های اجتماعی، جهت آموزش به اداره آموزش و پرورش معرفی کنند.

سرپرست اداره بیمه‌ای و آسیب‌های اجتماعی اداره کل کار استان نیز با تشریح برنامه تحولی ارائه خدمات مددکاری به کودکان بازمانده از تحصیل۶ الی ۱۱ ساله در خانوارهای ایرانی فقیر و کم‌برخوردار ۵ دهک اول درآمدی، خواستار شناسائی و تکمیل اطلاعات خواسته شده جهت اجرای عقد تفاهم‌نامه فی مابین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل بهزیستی استان شد.

فردین شیخی گفت: از جمله خدمات مورد انتظار در اجرای این برنامه تحولی شناسائی، بررسی کارشناسی دلایل ترک تحصیل کودکان و راهنمائی خانواده‌ها و پیگیری تا بازگشت به تحصیل این کودکان است.

وی ادامه داد: در اجرای این برنامه تحولی تعداد ۱۰۰ کودک جهت شناسائی توسط سازمان بهزیستی و مراکز مثبت زندگی با بهره گیری از کارشناسان و مددکاران اجتماعی مورد انتظار است و همچنین اعتبار مورد نیاز این طرح از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تامین و به استان ابلاغ شده است.

در پایان این نشست اعضای حاضر در جلسه نظرات و دیدگاه‌های خویش را بیان و بر جدیت شناسایی بازماندگان از تحصیل تاکید کردند.

کد خبر: 68901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =