بهره‌مندی بیش از ۷ هزار نفر از آموزش‌های پیشگیری از معلولیت‌ها در استان اردبیل

کارگاه آموزشی آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها ویژه دانش‌آموزی و زنان سرپرست خانوار با حضور معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان اردبیل و کارشناسان مربوطه در مرکز آموزش‌های تخصصی بهزیستی استان برگزار شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی اردبیل، معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان اردبیل در این کارگاه گفت: هدف ما از برگزاری این کارگاه در آخرین روزهای سال، برنامه‌ریزی برای انجام فعالیت‌ها به صورت زمانبندی شده در سال پیش رو است تا شاهد نتایج مطلوب در این زمینه باشیم.

پرویز پروین پیشگیری از معلولیت‌ها را یکی از اهداف مهم سازمان بهزیستی کشور عنوان و بیان کرد: مسئله مهمی که در این زمینه مطرح است، بحث پیشگیری از معلولیت‌ها است که مقدم بر درمان است چرا که هرساله، آسیب‌های بسیاری از بعد روانی و اقتصادی به جهت درمان معلولیت‌ها به کشور وارد می‌شود که با پیشگیری از این امر می‌توان شاهد کاهش بسیاری از آمار معلولیت ها در کشور شد.

وی افزود: سازمان بهزیستی کشور خدماتی را به افراد دارای معلولیت چه آنهایی که از بدو تولد با معلولیت به دنیا می‌آیند و چه آنهایی که طی حوادث دچار معلولیت می‌شوند ارائه می‌دهد و برنامه‌های تدوین شده برای جلوگیری از بروز معلولیت‌ها را در سه محور دوران سالمندی، زنان سرپرست خانوار و دانش آموزی دنبال می‌کند تا آموزش‌های پیشگیرانه در این قشر، منجر به جلوگیری از بروز معلولیت‌ها بشود.

پروین تناسب آموزش‌ها با مخاطبان را یکی از موارد مهم عنوان کرده و گفت: آموزش‌هایی که به مخاطب ارائه می‌شود باید به گونه‌ای باشد که منجر به تغییر رفتار شده و ثمربخش باشد. در راستای تحقق این امر، کارشناسان باید با توجه به متناسب بودن گفته‌ها با سن و سواد مخاطب، مطالب علمی را به زبان مخاطبشان بیان کنند تا مثمر به ثمر واقع شود.

وی در نهایت به ارائه آماری در این زمینه پرداخته و گفت: طی این طرح، در سال ۱۴۰۲، هفت هزار و ۱۴۲ نفر توسط NGO ها و کارشناسان مراکز غیردولتی با کمک مربیان و تسهیلگران بهزیستی آموزش دیده‌اند و در حال حاضر ۵۲ مربی به طور تخصصی در این حوزه فعالیت می‌کنند.

کد خبر: 68911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =