تخلیه اضطراری مترو در ایستگاه میدان صنعت تمرین شد

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از برگزاری تمرین تخلیه اضطراری متروی تهران با هدف افزایش هماهنگی بین دستگاه‌های امدادی و نحوه مواجهه صحیح با حوادث و رخ‌دادها خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین،علی نصیری در حاشیه اجرای تمرین تخلیه اضطراری مترو با اشاره به برگزاری ۲۵ جلسه هماهنگی برای اجرای دقیق و اثربخش این تمرین گفت: این تمرین با همکاری بیش از ۱۰ دستگاه امدادی، انتظامی، خدماتی و عملیاتی در شهر به ویژه سازمان آتش‌نشانی، جمعیت هلال احمر، بسیج، سپاه، پلیس، سازمان پدافند غیرعامل، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ، شرکت بهره‌برداری مترو تهران و سایر دستگاه‌های تاثیرگذار در موضوع حادثه‌ در محل ایستگاه مترو میدان صنعت انجام شد.

وی ادامه داد:‌ به دلیل ماهیت شهرنشینی و درهم تنیدگی زندگی شهری، توسعه خطوط مترو در سطح شهر ، افزایش شمار شهروندان بهره‌بردار از آن و توجه به ملزومات امدادرسانی در این گستره برگزاری این‌گونه تمرینات برای ارتقای آمادگی تیم های امدادی و عملیاتی ضروری است. نیروهای حاضر در این تمرین بیش از ۱۰ کارکرد را تمرین کرده و ۲۰ نفر ارزیاب متخصص دانشگاهی در ۷۷ محور و در قالب پنج ابزار ارزیابی به بررسی علمی و تخصصی این تمرین پرداختند.

به گفته نصیری انتقال مصدومین، انتقال فوتی احتمالی، تخلیه افراد سالم ، محدود کردن و منطقه بندی محل حادثه، کشف، شناسایی و تشخیص ماده خطرناک احتمالی، ارتباطات بیسیمی و ارتباطات بین ستاد و فرماندهی حادثه مستقر در ایستگاه در این برنامه تمرین شد. همچنین یکی دیگر از ابعاد این تمرین ، موضوع اطلاع‌رسانی مشترک و تشکیل مرکز اطلاع‌رسانی مشترک و سازماندهی صحنه حادثه بود.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه تمرین پدافندی مدیریت بحران در مترو تهران با حضور ۶۰۰ نفر از اعضای دستگاه‌های امدادی و اجرایی انجام و با هماهنگی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و تشکیل ستاد مدیریت بحران شهر تهران اجرا شد، گفت:‌در این تمرین فرماندهی میدان توسط آتش نشانی و همراهی هلال احمر، مترو تهران و پلیس اجرایی شد.

وی با بیان اینکه سناریوی این تمرین نیز در پی وقوع حادثه‌ احتمالی در محوطه داخلی ایستگاه مترو و تاثیر آن بر مسافران و کارکنان ایستگاه طراحی شده بود، گفت: بر این اساس نیروهای امدادی به سرعت برای دفع آثار، با اعلام حادثه به مرکز هماهنگی عملیات اضطراری شهر تهران(EOC) تخلیه شهروندان آسیب‌دیده و تریاژ مصدومان حفظ ایمنی شهروندان و راه‌اندازی دوباره خط مترو وارد عمل شده و به ترتیب عملیات ‌پیش‌بینی شده انجام شده و شرایط به حالت عادی بازگردانده شد. همچنین، در این تمرین تیم‌های هزمت (CBRN)آتش‌نشانی تهران به محض اطلاع از حادثه با تجهیزات کامل در محل حاضر و وارد عمل شده و در مرحله بعد مسافران در شرایط امن تخلیه و تحت نظر نیروهای امدادگر آسیب‌دیدگان برای مداوا به مراکز درمانی انتقال داده شدند. گروه‌های ارزیاب نیز با حضور در تمامی مراحل انجام تمرین به شناسایی نقاط قوت و ضعف پرداختند.

کد خبر: 68986

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =