ایجاد بیش از ۲۳ هزار فرصت شغلی در همدان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ تعهد اشتغال استان، ۲۰ هزار و ۷۰۶ فرصت شغلی بوده است گفت: تاکنون ۱۱۵ درصد از تعهد معادل ۲۳ هزار و ۸۴۹ فرصت شغلی ایجاد شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، یوسف شعبانی در کارگروه اشتغال و توسعه استان همدان، با بیان اینکه فرصت‌های شغلی استان توسط ۲۱ دستگاه اجرایی ایجاد شده است، بیان کرد: ۹۵ درصد از فرصت‌های شغلی ایجاد شده مستقل بوده است و توسعه و ترویج کارهای کارفرمایی باید مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در برنامه سال آینده باید توسعه و ترویج کارهای کارفرمایی اولویت قرار گیرد، افزود: فرصت‌های شغلی مستقل زیاد و کارفرمایی کم است که باید اهتمام ویژه‌ای به این بخش شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه تمام شهرستان‌های استان تعهد بالای ۱۰۰ درصد داشتند، گفت: شهرستان رزن ۱۴۲ درصد، اسدآباد ۱۲۲ درصد، کبودراهنگ ۱۱۹ درصد، تویسرکان ۱۱۹ درصد، همدان ۱۱۳ درصد، ملایر ۱۰۶ درصد، بهار ۱۰۵ درصد، نهاوند ۱۲۰ درصد، درگزین ۱۰۸ درصد و فامنین ۱۰۷ درصد از تحقق اشتغالزایی خود را انجام دادند.

دستگاه‌های اجرایی از دریافت تسهیلات طرح‌ها اطمینان حاصل کنند

شعبانی با اشاره به اینکه در شهرستان‌ها تقویت کانون‌های کسب‌وکار محور قرار گرفته است، افزود: خوشبختانه موفقیت در این زمینه خوب بوده به طوریکه سمت و سوی تسهیلات به کانون‌های کسب‌وکار، دانش‌بنیان و اشتغال فارغ‌التحصیلان بوده است.

وی با بیان اینکه ۸۲۱ طرح استان نیاز به ویرایش دارد، گفت: در حال حاضر هشت روز فرصت باقیست تا ۸۲۱ طرح دستگاه‌های اجرایی که نیاز به بررسی و ویرایش دارد، مورد ویرایش قرار بگیرد چرا که در کلیت عملکرد استان تأثیر دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با تأکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی طرح‌های معرفی شده را تا دریافت تسهیلات پیگیری کنند، بیان کرد: برخی دستگاه‌های استان طرح توجیهی را متقاضیان دریافت می‌کنند که در نهایت منتهی به شبکه بانکی می‌شود در حالیکه برخی از بانک‌ها تسهیلات را پرداخت نکردند بنابراین درخواست داریم در این زمینه دستگاه‌های اجرایی در زمان ارسال، اتمام طرح نزنند و اطمینان حاصل کنند طرحی که به شبکه بانکی می‌رود، منجر به دریافت تسهیلات می‌شود.

نویسنده: کوروش اشرفی

کد خبر: 69057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =