ارائه خدمات سابقه بیمه‌ای تأمین اجتماعی به بیمه‌شدگان

سازمان تأمین اجتماعی با جامعه آماری ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمه‌شده اصلی و گروه هدف ۳۹ میلیون نفری با افراد تحت تکفل، خدمات گسترده‌ای به این افراد ارائه می‌دهد. سابقه خدمت به عنوان یکی از خدمات این نهاد بیمه‌ای به بیمه‌شدگان تحت پوشش است.

به گزارش آتیه آنلاین، بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی به منظور استفاده از همه خدمات درمانی، بیمه‌ای و بازنشستگی موظف به پرداخت حق بیمه به این سازمان هستند تا از این طریق بتوانند از خدمات هجده‌گانه بهره‌مند شوند.
پرداخت حق بیمه از سوی بیمه‌پردازان مزایای زیادی برای افراد بیمه‌شده و سازمان تأمین اجتماعی به دنبال دارد. از طرفی دیگر به عنوان سوابق بیمه‌ای برای بیمه‌شدگان محسوب شده و می‌توانند برای برخورداری از خدمات و تعهدات بلندمدت همچون بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان از این سابقه بیمه استفاده کنند.
در همین راستا با پرداخت حق بیمه و جمع‌آوری سوابق بیمه‌ای از سوی بیمه‌شدگان امکان بهره‌مندی از خدمات بازنشستگی برای آینده آنان فراهم است و افراد بیمه‌شده برای آتیه خود می‌توانند از سابقه بیمه برخوردار شوند.
مسیر پرداخت حق بیمه و جمع‌آوری سوابق بیمه‌ای امکانی برای استفاده بیمه‌شدگان از خدمات سازمان تأمین اجتماعی در بخش تعهدات بلندمدت است که تأمین اجتماعی برای پرداخت هر میزان بیمه‌پردازی شرایطی را برای بازنشستگی افراد تعیین کرده است.

ارائه خدمات گسترده در بخش سابقه بیمه
همه بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی به میزان حق بیمه پرداختی خود می‌توانند از خدمات این سازمان بهره‌مند شوند. ارائه سوابق خدمت بیمه‌پردازی در سامانه خدمات غیرحضوری یکی از برنامه‌های راهبردی این سازمان به شمار می‌رود.
افراد بیمه‌شده ‌تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی با بیمه‌پردازی خود می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری در بخش بیمه‌شدگان از سابقه بیمه خود آگاه شوند.
در این بخش مشاهده کلیه سوابق، سوابق و ریز دستمزد بعد از سال ۸۶، سوابق تلفیقی، اعلام سابقه به موسسات، اعتراض به سابقه دارای کسری کارکرد یا اشکال، اعتراض به سوابق ناموجود، مشاهده عناوین شغلی از سال ۱۳۹۵ و محاسبه میانگین دستمزد دو سال آخر امکانپذیر است.
بیمه‌شدگان می‌توانند با مراجعه به سامانه «خدمات غیرحضوری» سازمان و همچنین اپلیکیشن «تأمین من» از این خدمات بهره‌مند شوند. سامانه خدمات غیرحضوری به آدرس اینترنتی es.tamin.ir در دسترس همه افراد تحت پوشش قرار دارد.

خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی
پرداخت حق بیمه از سوی بیمه‌شدگان علاوه بر جمع‌آوری سابقه بیمه برای این افراد، امکان ارائه خدمات همه‌جانبه این سازمان به همه افراد بیمه‌شده، مستمری‌بگیر و بازنشسته را فراهم کرده است.
سازمان تأمین اجتماعی به واسطه بیمه‌پردازی بیمه‌شدگان ماهانه ۴۲ هزار میلیارد تومان تعهدات در قبال بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران به عهده دارد. همچنین در سال گذشته ۴۶۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای تعهدات کوتاه‌مدت و بلندمدت از سوی سازمان هزینه شد.
تأمین اجتماعی در حال حاضر ۴۷ میلیون نفر را در قالب ۵۳ درصد جامعه را تحت پوشش دارد. خدمات‌رسانی گسترده به این افراد از جمله اولویت‌ها و برنامه‌های راهبردی این سازمان محسوب می‌شود.

کد خبر: 69115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =