اعلام ضرایب دستمزد مبنای کسر حق بیمه رانندگان و کارگران ساختمانی در سال ۱۴۰۳

با صدور بخشنامه‌ای از سوی سازمان تامین اجتماعی، ضرایب دستمزد مبنای کسر حق بیمه رانندگان و کارگران ساختمانی در سال جدید اعلام شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان، بر اساس بخشنامه صادره ، ضریب دستمزد مبنای دریافت حق بیمه برای رانندگان وانت بار ، مینی‌بوس ، کامیونت و ... بین شهری ۱/۳۵ برابر حداقل حقوق سال و برای رانندگان اتوبوس و کامیون و ... بین شهری ۱/۶۵ برابر حداقل حقوق سال تعیین شده است .

همچنین ضریب مبنای حق بیمه رانندگان درون شهری برابر ۱/۱ برابر حداقل حقوق ماهیانه سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

بر این اساس دستمزد مقطوع روزانه رانندگان مشمول بیمه اجتماعی رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری برای ضریب ۱/۶۵ معادل ۳ میلیون و ۹۴۱ هزار و ۴۰۰ ریال ، بابت رانندگان مینی‌بوس و سواری دارای ضریب ۱/۳۵ معادل ۳ میلیون و ۲۲۴ هزار و ۷۸۰ ریال و سایر رانندگان تاکسی، وانت بار و مینی‌بوس درون شهری با ضریب ۱/۱ برابر با ۲ میلیون و ۶۲۷ هزار و ۶۰۰ ریال خواهد بود .

همچنین ضریب دستمزد کارگران ساختمانی درجه یک شامل کارگر ماهر و استادکار برابر ۱/۹ برابر حداقل حقوق، کارگر درجه دو ( نیمه ماهر و کمک استادکار ) برابر ۱/۶ و کارگر درجه سه برابر ۱/۳ حداقل حقوق است که به ترتیب معادل ۴ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۵۸۳ ریال، ۳ میلیون و ۸۲۱ هزار و ۹۶۵ ریال و ۳ میلیون و ۱۰۵ هزار و ۳۴۶ ریال است.

در حال حاضر بیش از ۲۵ هزار و ۸۰۰ نفر راننده و ۱۸ هزار و ۶۰۰ کارگر ساختمانی تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان قرار دارند.

کد خبر: 69293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =