فعالیت اورژانس اجتماعی بهزیستی خوزستان در ایام نوروز

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: اورژانس اجتماعی بهزیستی در ایام نوروز با ارائه اقدامات تخصصی در حال خدمت‌رسانی به مردم و مسافران نوروزی است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، مهران کریمیان بیان کرد: تیم‌های سیار اورژانس اجتماعی بهزیستی با استقرار در ورودی شهرها و مکان‌های پرتردد سطح شهر در شهرهای مختلف خوزستان در ایام نوروز به صورت شبانه‌روزی در قالب تیم‌های تخصصی روانشناسی و مددکاری به ارائه خدمات می‌پردازند.

وی افزود: خدماتی مختلفی از جمله شناسایی و آموزش کودکان کار و خیابان، توزیع بروشورها و تراکت‌های حاوی معرفی خدمات اورژانس اجتماعی ۱۲۳ و مشاوره‌های روانشناختی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی به شهروندان و مسافران ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خوزستان از شهروندان و مسافران نوروزی خواست در صورت مشاهده هر گونه بحران اجتماعی مانند همسرآزاری، کودک آزاری، افکار و اقدام به خودکشی، سالمند آزاری، معلول آزاری و خشونت خانگی فرار از منزل و ... با خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی تماس بگیرند.

کریمیان با اشاره به این که ۲۴ خودرو اورژانس اجتماعی در خوزستان فعال است ادامه داد: برنامه اورژانس اجتماعی با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در قالب چهار فعالیت خط تلفن اورژانس اجتماعی ۱۲۳، تیم گشت سیار، مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی - اجتماعی و پایگاه‌های خدمات اجتماعی با استفاده از تیم تخصصی شامل روانشناس و مددکار اجتماعی است.

وی گفت: اورژانس اجتماعی در حال حاضر در ۲۱ شهرستان اهواز، آبادان، امیدیه ، ایذه، اندیمشک، بهبهان، رامهرمز، رامشیر، باوی، حمیدیه، خرمشهر، شادگان، کارون، دشت آزادگان، دزفول، مسجدسلیمان، گتوند، باغملک، ماهشهر، شوش و شوشتر در حال ارائه حمایت‌های روانی اجتماعی به شهروندان است.

مدیرکل بهزیستی خوزستان بیان کرد: بر اساس آمار سامانه الکترونیکی فوریت‌های اجتماعی، در سال گذشته ۴۵ هزار شهروند از خدمات اورژانس اجتماعی بهره مند شدند و بیشترین تماس‌ها با خط ۱۲۳ در زمینه اختلافات خانوادگی، خشونت‌های خانگی و کودک آزاری بوده است.

کد خبر: 69309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =