بهره‌مندی ۱۴۴کودک مبتلا به اتیسم از خدمات بهزیستی استان مرکزی

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی به مناسبت فرارسیدن روز جهانی آگاهسازی اتیسم گفت: ۱۴۴ کودک مبتلا به اتیسم در دو مرکز اراک، یک مرکز خمین و یک مرکز در ساوه از خدمات بهزیستی استان استفاده می‌کنند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مرکزی، محمود حسین آبادی با بیان اینکه از این ۱۴۴ کودک مبتلا به اوتیسم ۹۸ پسر و ۴۶ دختر هستند گفت: طیف اتیسم، اختلالی نورولوژیک است که خودش را در سال‌های اولیه رشد کودک نمایان می‌کند و این اختلال باعث مشکلاتی چون رفتارهای تکراری وکلیشه‌ای، نقص در مهارت‌های ارتباطی کلامی و غیرکلامی و اختلال در روابط اجتماعی فرد می‌شود.

وی ادامه داد: بهزیستی از سال ۱۳۷۹ در زمینه ارائه خدمات به افراد دارای اختلال اتیسم فعالیت خود را آغاز کرده است. مهم‌ترین هدف بهزیستی به‌عنوان یکی از سازمان‌های مسئول رفاه اجتماعی، ارائه خدمات توان‌بخشی و آموزشی در راستای بهبود سطح کیفیت‌ زندگی افراد دارای معلولیت از جمله افراد دارای اختلال طیف اتیسم است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه سامانه ملی و الکترونیک غربالگری و تشخیص اختلال طیف اتیسم خـدمت دیگری است که در راسـتای اجرای برنامه غربالگری، تشـخیص و مـداخله در این اختلال در بهزیستی کشور، طراحی شـده است گفت: این سامـانه امکان اجرای الکترونیک و آنلاین آزمون غربـالگری توسـط خـانواده‌ها و ارجاع به پایگاه‌های غربالگری و تشـخیص بهزیستی برای دریافت خدمات تشخیصی و نیز معرفی به ستاد پذیرش وکمیسیون های پزشکی توانبخشی تعیین نوع و شدت معلولیت جهت قرارگیری در چرخه خدمات حمایتی و نیز بهره‌مندی از خدمات تخصصـی در قالب مراکز روزانه آموزشـی توانبخشی اختلال طیف اتیسم فعـال در سراسـر کشور (تحت نظـارت بهزیستی)، را با بالاترین دقت و کمترین زمـان و هزینه فراهم سـاخته است.

حسین آبادی در پایان بیان کرد: در استان مرکزی نیز مرکز اتیسم درخشش به عنوان پایگاه غربالگری اتیسم در کل استان آماده ارائه خدمات به هم استانی‌های عزیز است.

کد خبر: 69373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =