شاخص کل بورس در منطقه حساس

 روز ‌سه‌شنبه (۱۴ فروردین ماه) شاخص کل بورس با افت بیش از ۱۵ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۴۵ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در دومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با رشد ۱۵.۹۰۷ واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۴۵ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن نیز با کاهش ۱۰.۳۸۴ واحدی در محدوده ۷۵۹ هزار واحدی ایستاد

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۱۱.۱ میلیارد ورقه سهم طی ۵۰۰ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای فولا مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، بانک ملت، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و صنایع ملی مس ایران بیشترین تاثیر منفی و نمادهای سرمایه گذاری امید و پتروشیمی نوری بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با افت ۳۴۶ واحدی در محدوده ۲۵ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۵.۵ میلیون ورقه اوراق بهادار طی ۲۴۲ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۱۹.۳ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای نمادهای ایران‌خودرو دیزل، سرمایه‌گذاری پارس آریان، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات و پتروشیمی زاگرس بیشترین تاثیر منفی و نمادهای پویا زرکان آق دره و مدیریت انرژی امید تابان هور بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با رشد ۶۰۰ میلیارد تومانی نسبت به روز شنبه، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۴.۲ هزار میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها نیز ۵۵۴ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تراز منفی ۶۷۲ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کردند.

از سویی شاخص کل بورس و هم‌وزن در نزدیکی حمایت کوتاه مدت خود قرار دارند. در صورتی که این حمایت‌ها شکسته نشود، روند کوتاه مدت آن صعودی خواهد بود. اما در صورت عدم شکست این حمایت‌ها روند کوتاه مدت آن‌ها نزولی می‌شود. در این راستا امروز نمادهای کوچک و متوسط عرضه بیشتری به نسبت نمادهای شاخص‌ساز داشته‌اند.

در یک هفته کاری گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، ورود نقدینگی حقیقی (خرید حقیقی از حقوقی) به ارزش ۷۷۳ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. اما امروز بازار شاهد خروج نقدینگی حقیقی به ارزش ۶۲۲ میلیارد تومان بود. در این مدت بر شدت خروج هم نسبت به میانگین ماهانه افزوده شده است.

همچنین برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۱.۰۲۴ میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. اما این صندوق‌ها امروز شاهد ۵۷۲ میلیارد تومان خروج نقدینگی بوده‌اند.

کد خبر: 69378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =