رشد چشمگیر میزان خدمات‌دهی بخش درمان مستقیم در استان اصفهان طی ۲ سال گذشته

مدیر درمان تامین اجتماعی اصفهان گفت: میزان خدمات دهی بخش درمان مستقیم در استان طی دو سال گذشته رشد چشمگیری نسبت به سال ۱۴۰۰ و پیش از آن داشته است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اصفهان، محمد رجالی با بیان اینکه این استان از نظر درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در صدر استان‌های کشور قرار دارد گفت: حدود ۶۸ درصد از هم استانی‌ها تحت پوشش خدمات این سازمان قرار دارند و این در حالی است که میانگین درصد بیمه‌شدگان این سازمان در سایر استان‌های کشور حدود ۵۲ درصد است.

وی ادامه داد: به‌دلیل صنعتی بودن این استان تعداد بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی اصفهان بیش از سایر استان‌هاست و این سازمان در حوزه خدمات درمانی در اصفهان خدمات گسترده‌ای را به بیمه‌شدگان خود ارائه می‌دهد.

مدیر درمان تامین اجتماعی اصفهان بیان کرد: مخاطبان مدیریت درمان تامین اجتماعی در استان افزون بر سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر هستند که بیمه‌شدگان آن در دو حوزه مجزا درمان مستقیم و درمان غیرمستقیم از خدمات مقتضی استفاده می‌کنند.

وی افزود: حوزه «درمان مستقیم» شامل مراکز درمانی ملکی سازمان است و در آنها خدمات درمانی بصورت رایگان در اختیار بیمه‌شدگان قرار می‌گیرد و در حوزه «درمان غیرمستقیم» یا همان بخش «خرید خدمت درمان»، تامین اجتماعی در سراسر استان از بیش از چهار هزار مرکز درمانی، خدمات درمانی مورد نیاز را برای بیمه‌شدگان خود خریداری می‌کند.

رجالی یادآور شد: در حوزه «درمان مستقیم» تامین اجتماعی در سطح استان دارای سه بیمارستان بزرگ و ۲۸ درمانگاه است که درمانگاه‌ها در بیشتر شهرستان‌های استان به ارائه خدمت می‌پردازند و دو بیمارستان دکتر شریعتی و دکتر غرضی در شهر اصفهان و بیمارستان فاطمه الزهرا (س) درشهرستان نجف‌آباد در این زمینه به خدمت رسانی مشغول هستند.

وی گفت: با توجه به افزایش هزینه‌ درمانی در سال‌های اخیر، سازمان تامین اجتماعی از سال ۱۴۰۱ با توجه به سیاستگذاری‌هایی که در حوزه درمان مستقیم انجام داد، باعث شد هزینه درمانی بیمه‌شدگان بویژه در بخش بستری بنحوی مدیریت شود که کمترین بار مالی برای بیمه‌شدگان ایجاد شود و بدین منظور میزان خدمات دهی «بخش درمان مستقیم» در استان در دو سال گذشته رشد چشمگیری نسبت به سال ۱۴۰۰ و پیش از آن یافت.

ارائه افزون بر ۱۰ میلیون خدمت سرپایی به اصفهانی‌ها

مدیر درمان تامین اجتماعی اصفهان افزود: در سال ۱۴۰۱ در حوزه خدمات سرپایی بخش «درمان مستقیم» افزون بر ۱۰ میلیون خدمت سرپایی به هم استانی‌ها ارائه شد که پنج میلیون در قالب ویزیت پزشکان و افزون بر پنج میلیون در قالب خدمات پاراکلینیکی و داروخانه بود که رشد چشمگیر ۱۸ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ در ارائه خدمات را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: در بخش بستری نیز در حوزه «درمان مستقیم»، در سال ۱۴۰۱ بیش از ۷۶ هزار مورد بستری در سه بیمارستان ملکی سازمان تامین اجتماعی در استان انجام شد که افزایش ۱۸ درصدی نسبت به ۱۴۰۰ را نشان می‌دهد و تعداد عمل‌های جراحی در این سه بیمارستان با افزایش ۱۸ درصدی به ۴۷ هزار مورد رسید.

رجالی گفت: در سال ۱۴۰۲، سیاست ارتقای خدمات در حوزه «درمان مستقیم» که موجب کاهش بار مالی قابل توجهی به بیمه شدگان می‌شد نیز توسط مدیریت درمان سازمان پیگیری شد که این سیاست‌ها بیشتر در چارچوب مدیریت هزینه‌های درمان صورت گرفت و تنها در ۱۰ ماه نخست ۱۴۰۲، افزون بر ۶۶ هزار بستری در سه بیمارستان ملکی تامین اجتماعی انجام شد که ۴۵ هزار مورد آن به عمل جراحی انجامید که رشد زیادی نسبت به سال پیش از آن داشت.

وی افزود: در ۱۰ ماه سال ۱۴۰۲ نیز در حوزه خدمات سرپایی «بخش درمان مستقیم» شاهد رشد ۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن بودیم و تا پایان دی افزون بر ۹ میلیون خدمت سرپایی به هم استانی‌ها ارائه شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی اصفهان اضافه کرد: این آمار، استان ما را در رتبه دوم ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان قرار می‌دهد و در حوزه درمان مستقیم اصفهان بعد از استان تهران در رتبه دوم ارائه خدمات درمان مستقیم قرار دارد.

وی بیان کرد: در حوزه «درمان غیرمستقیم» که خدمات سازمان تامین اجتماعی در قالب خرید خدمت است در سال ۱۴۰۲ تعداد مراکز ارائه خدمات درمانی در استان که طرف قرارداد با ما هستند به چهار هزار و ۷۲ مرکز رسید که از این تعداد ۷۰ بیمارستان و ۶۵ درمانکاه شامل کلینیک و پلی کلینیک و نزدیک به دو هزار مطب و بقیه داروخانه‌ها و مراکز رادیولوژی، تصویربرداری پزشکی و ارائه دهندگان خدمات پاراکلینیکی هستند.

صدور افزون بر ۳۲ میلیون نسخه در بخش خرید خدمت در سطح استان

رجالی گفت: سال گذشته در حوزه خدمات سرپایی بخش «درمان غیرمستقیم» افزون بر ۳۲ میلیون نسخه در بخش خرید خدمت در سطح استان صادر شد که پنج میلیون در قالب ویزیت پزشکان و افزون بر پنج میلیون نیز در قالب خدمات پاراکلینیکی و داروخانه بود که رشد چشمگیر ۲۸ درصدی نسبت به سال پیش از آن را در ارائه خدمات نشان می‌دهد.

مدیر درمان تامین اجتماعی اصفهان اضافه کرد: در بخش بستری در حوزه «درمان غیرمستقیم»، نیز پارسال بیش از۵۰۰ هزار پرونده بستری در بیمارستان‌های طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی در سطح استان ثبت شد که افزایش ۲۸ درصدی نسبت به سال پیش از آن را نشان می دهد.

جمعیت زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی در سطح کشور در سال گذشته حدود ۴۳ میلیون نفر و در استان اصفهان افزون بر سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بود که بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از آنها بیمه شده اصلی هستند.

اصفهان بعد از تهران، بیشترین تعداد بازنشستگان تامین اجتماعی را در سطح کشور دارد.

کد خبر: 69406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =