اجرای طرح خود مراقبتی برای ۱۵۰۰ زن زنجانی

معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان از اجرای طرح خود مراقبتی برای یک هزار و ۵۰۰ نفر از دختران و زنان با هدف آموزش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در سطح استان طی ۲ سال گذشته خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، شهناز آقاخانی با بیان اینکه این دوره‌ها در سطح پیشگیری اولیه طراحی شد تا از ظهور یا گسترش انحرافات و مشکلات اجتماعی در سطح جامعه جلوگیری شود به دیگر اهداف این طرح اشاره کرد و گفت: از دیگر اهداف اجرای برنامه‌های خود مراقبتی همیاری مادر و کودک، افزایش مشارکت اجتماعی زنان، اجرای طرح پیشگیری از اعتیاد در زنان، کودکان و نوجوانان(پازک)، ارتقای سطح آگاهی افراد در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ترویج مسئولیت‌پذیری پدران و کمک به تغییر نگرش مادران از مادر کامل به مادر کافی بوده است.

وی افزود: طرح آگاه‌سازی دختران و زنان با تاکید بر خودمراقبتی برای دومین سال متوالی برای دختران و زنان در محلات آسیب خیز و مدارس ۶ شهرستان در دو گروه سنی دختران نوجوان و جوان از ۱۳ تا ۲۰ سال و زنان جوان از سن ۲۰ تا ۴۰ سال اجرا شد.

معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان ادامه داد: با اجرای این طرح مخاطبان می‌توانند به استقلال، خودباوری و احیای حقوق مادی و معنوی خود دست یابند و با تغییر مطلوب شرایط بر محیط زندگی کنترل نسبی داشته باشند.

کد خبر: 69506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =