افتتاح ۶۴ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در قزوین

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین از افتتاح ۶۴ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و خدمات سال گذشته در سطح این استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، علی طاهرخانی در این باره گفت: ۳۶۴ آموزش فنی و حرفه‌ای اعم از دولتی و خصوصی در قالب آموزشگاه‌ها هم اکنون ارائه خدمات آموزشی می‌کنند که ۱۱ مرکز آن دولتی بوده و به صورت رایگان آموزش مهارت‌های پرهزینه را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه برخی از مهارت‌ها مثل فرزکاری و جوشکاری بسیار پرهزینه است، ادامه داد: برای گذراندن یک ساعت مهارت‌آموزی در این رشته‌ها رقمی معادل ۱۰ میلیون ریال برای هر مهارت جو هزینه می‌شود که بخش قابل توجهی از این هزینه‌ها را مصرف مواد اولیه به خود اختصاص داده است.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین به فعالیت سه خوشه آموزشی، مهارتی در فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: خوشه‌های صنعت، خدمات و کشاورزی از عمده خوشه‌های مهارت فنی و حرفه‌ای در استان قزوین محسوب می‌شود که ۱۷ گروه از خدمات آموزشی آن برخوردار خواهند شد.

وی به آموزش‌های نوین و جدید در مراکز فنی و حرفه‌ای ای استان اشاره و بیان کرد: آموزش تعمیر خودروهای جدید و هیبریدی از دیگر موارد مهمی است که در سبد مهارت آموزی قرار دارد.

طاهرخانی افزود: بیشترین مهارت‌های آموزش داده شده برای مردان جوشکاری، فرزکاری و تراشکاری و برای زنان خیاطی بوده است که در مراکز دولتی آموزش داده می‌شود.

وی یادآور شد: مدارک فنی و حرفه‌ای تنها گواهی‌نامه معتبر بین‌المللی محسوب می‌شود که از سوی مجامع جهانی مورد تایید است.

کد خبر: 69514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =