کسب رتبه دوم کاهش نرخ بیکاری خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی از کسب رتبه دوم کاهش نرخ بیکاری استان خبر داد و گفت: یکی از دلایل اصلی کسب این رتبه، مشارکت مردم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، جواد قناعت در دیدار مدیرکل و کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با اشاره به شعار امسال «جهش تولید با مشارکت مردم» افزود: نرخ بیکاری استان در زمستان ۱۴۰۲ به پنج درصد رسید که در این زمینه رتبه دوم کشور را کسب کردیم و یکی از دلایل اصلی آن مشارکت مردم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است.

وی بیان کرد: بدون شک هر جا مردم حضور پیدا کردند توفیقات ما نیز بیشتر است لذا اگر بتوانیم زمینه را فراهم کرده و شاهد حضور مردم برای عمل به شعار سال باشیم، پیشرفت‌ها بیشتر خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: در مراسم اربعین که با مشارکت مردم و به صورت خودجوش با حضور بیش از ۲۵ میلیون نفر برگزار می‌شود نقش مردم از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی گفت: دولت سیزدهم روشن و صادق بار روی دوش خود می‌گذارد چون از جنس مردم بوده و مهمترین وظیفه خود را خدمت به مردم می‌داند، وقتی این نگاه و جهان‌بینی در دولت حاکم باشد مسئولان نیز بین مردم می‌روند.

قناعت با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان به ویژه بنیاد مسکن پای کار هستند افزود: انتظار داریم همه دستگاه‌های اجرایی استان با همین عزم و اراده به خدمت‌رسانی ادامه دهند.

وی با بیان اینکه زمینه خدمت به مردم برای همه مسئولان فراهم است ادامه داد: یکی از موضوعات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، ارتقای امید در جامعه است و در دیدار دانشجویان تاکید کردند باید در کنار نقادی‌ها و بیان ضعف‌ها و چالش‌ها، دستاوردها و اقدامات انجام شده نیز برای مردم تشریح شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: همچنین ایجاد و ارتقای امید یکی از راهبردهای اساسی دولت سیزدهم بوده که رئیس جمهور از آن به عنوان ابرپروژه یاد کرده لذا باید روز به روز با خدمات‌رسانی مطلوب به مردم اعتماد آحاد جامعه را به عنوان وظیفه اصلی خود جلب کنیم.

۲۱ فروردین سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ به فرمان امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که تا ۳۱ فروردین دهه‌ای با همین عنوان نامگذاری شده است.

استاندار خراسان جنوبی در این دیدار مبلغ یک میلیارد ریال برای کمک به حساب ۱۰۰ امام اهدا کرد.

کد خبر: 69554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =