ریزش ۵۳ هزار واحدی بورس

روز ‌شنبه (۲۵ فروردین ماه) شاخص کل بورس با افت بیش از ۵۳ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۰۷ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در اولین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با کاهش ۵۳.۹۱۹ واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۰۷ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن نیز با افت ۲۵.۰۹۹واحدی در محدوده ۷۲۶ هزار واحدی ایستاد.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۱۲.۹ میلیارد ورقه سهم طی ۵۱۱ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۷.۸ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای‌ فولاد مبارکه اصفهان، صنایع ملی مس ایران، پالایش نفت اصفهان، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، بانک ملت، پالایش نفت بندرعباس و پتروشیمی نوری بیشترین تاثیر منفی و نماد حمل و نقل پتروشیمی بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با کاهش ۶۲۰ واحدی در محدوده ۲۴ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۵.۴ میلیون ورقه اوراق بهادار طی ۲۲۱ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای نمادهای سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات، ایران‌خودرو دیزل، پتروشیمی زاگرس، گروه انتخاب الکترونیک آرمان، فولاد هرمزگان جنوب، سرمایه‌گذاری پاری آریان و پتروشیمی تندگویان بیشترین تاثیر منفی و نماد و پویا زرکان آق دره بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

از سویی شاخص کل حمایت کوتاه مدت خود را از دست داده و روند کوتاه مدت آن نزولی است. همچنین روند کوتاه مدت شاخص هم‌وزن نیز نزولی است. امروز نمادهای کوچک و متوسط عرضه بیشتری به نسبت نمادهای شاخص‌ساز داشته‌اند.

به نوعی می‌توان گفت، آژیر قرمز در بورس به صدا درآمده است و باید دید که این وضعیت نزولی که تحت تاثیر اخبار منفی و ریسک‌های سیستماتیک تشدید شده، تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. این درحالیست که ارزش معاملات خرد عدد ۶.۱۴۷ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، ۱۷ درصد و نسبت به میانگین ماهانه ۲۱ درصد یافته داشته است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۲.۲۱۸ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای دومین روز متوالی با ثبت رقم ۲.۰۱۶ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته بر شدت خروج هم نسبت به میانگین ماهانه افزوده شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۴۰۴ میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. اما امروز ۱.۰۳۴ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است. در یک هفته گذشته شیب خروج از این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه در حال افزایش است.

کد خبر: 69672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =