اجرای طرح پرستار پیگیر هزینه بیمه‌ها را کاهش می‌دهد

معاون پرستاری وزارت بهداشت، با هدف بررسی تأثیر خدمات واحدهای آموزش و پیگیری بیمار بر پیامدهای گیرندگان این خدمات، تفاهم‌نامه همکاری با مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت امضا کرد.

به گزارش آتیه آنلاین، عباس عبادی گفت: افزایش بار بیماری‌های مزمن و صعب العلاج و عدم تبعیت بیماران از درمان پس از ترخیص، از جمله چالش‌های نظام سلامت در ایران است که علاوه بر پیامدهایی نظیر بستری مجدد و مراجعات برنامه ریزی نشده به اورژانس‌ها، هزینه هنگفتی را به بیمار و نظام سلامت تحمیل می‌نماید.

وی افزود: معاونت پرستاری در راستای پاسخ به این نیاز، واحدهای آموزش و پیگیری بیمار را پس از یک دوره طرح آزمایشی، در سال ۱۴۰۱ در بیمارستان‌های سراسر کشور راه اندازی کرد که در حال حاضر، به پیگیری پس از ترخیص بیماران مبتلا به ۱۱ بیماری مزمن و صعب العلاج می‌پردازند.

عبادی در خصوص هدف از واگذاری طرح تحقیقاتی به مرکز تحقیقات بیمه سلامت، گفت: هدف از انجام این طرح تحقیقاتی، تعیین میزان صرفه جویی ریالی ناشی از تأثیر مداخله واحدهای آموزش و پیگیری بیمار بر شاخص‌های بستری مجدد، رضایتمندی بیماران و مراجعات غیرضروری به اورژانس بیمارستان است.

وی اظهار امیدواری کرد که با اجرای این طرح، شاهد صرفه جویی قابل توجهی در هزینه‌های پرداختی توسط بیمه‌ها باشیم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، امضای این تفاهم‌نامه را گامی مهم در جهت ارتقای کیفیت خدمات پرستاری و بهینه‌سازی نظام سلامت در ایران بر شمرد و گفت: در این تفاهم‌نامه، همکاری در زمینه‌های مختلفی از جمله طراحی و اجرای طرح‌های تحقیقاتی، تبادل اطلاعات و یافته‌های علمی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همایش‌های علمی پیش‌بینی شده است.

این تفاهم نامه با هدف ارتقای کیفیت خدمات پرستاری و بهینه‌سازی نظام سلامت به امضای معاون پرستاری وزارت بهداشت و سرپرست مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت رسید.

کد خبر: 69722

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =