بورس دوباره به روند نزولی بازگشت

روز ‌سه‌شنبه (۲۸ فروردین ماه) شاخص کل بورس با افت بیش از ۴ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۰۱ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در چهارمین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با کاهش ۴.۹۹۸ واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۰۱ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن نیز با افت ۲.۸۳۳ واحدی در محدوده ۷۲۳ هزار واحدی ایستاد.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۸.۷ میلیارد ورقه سهم طی ۲۲۶ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۵.۸ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بانک ملت، سرمایه‌گذاری امید و پالایش نفت بندرعباس بیشترین تاثیر منفی و نمادهای صنایع ملی مس ایران و فولاد مبارکه اصفهان بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با افت ۱۰۵ واحدی در محدوده ۲۴ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۳.۵ میلیون ورقه اوراق بهادار طی ۹۵ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۶ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی مارون، پتروشیمی تندگویان، فولاد هرمزگان جنوب، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات، ایران‌خودرو دیزل و سرمایه‌گذاری پارس آریان بیشترین تاثیر منفی و نمادهای و شرکت آهن و فولاد ارفع و تجلی توسعه معادن و فلزات بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با رشد ۳۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۲.۷ هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به میانگین هفتگی، افزایش قابل توجهی نداشته، اما نسبت به میانگین ماهانه، ۱۳ درصد کاهش یافته است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۲۸۷۷ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی با ثبت رقم ۶۹۹ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته بر شدت خروج هم نسبت به میانگین ماهانه افزوده شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۱۱۱۵ میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها است. خروج نقدینگی از این صندوق‌ می‌تواند نکته مثبتی برای بازار سهام باشد. اما صندوق‌های درآمد ثابت امروز شاهد ۲۳ میلیارد تومان ورود نقدینگی بوده‌اند.

ارزش صف‌های خرید ۱۳۷ میلیارد تومان است که کاهش ۲۸۱ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد. همچنین ارزش صف‌های فروش هم با کاهش ۱۹۶ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی همراه بوده و در محدوده ۶۱۴ میلیارد تومان قرار دارد.

کد خبر: 69811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =