ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی در خراسان‌شمالی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی از ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی در سال گذشته با هدف تحرک اقتصادی در استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، ناصر فخرموحدی در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان‌شمالی با بیان اینکه این فرصت‌های شغلی با پرداخت تسهیلات در قالب تبصره ۱۸، تبصره ۱۶ و مشاغل خانگی در استان ایجاد شده است گفت: نظارت بر نحوه اجرای طرح‌ها و هزینه کرد تسهیلات پرداخت شده، بسیار حائز اهمیت است به گونه‌ای که شیوه‌نامه نظارت بر عملکرد طرح‌ها صادر شده است تا مورد رصد قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بانک‌ها محدودیت‌های پرداخت تسهیلات را اعلام کنند، افزود: بانک‌ها باید موانع و محدودیت‌های موجود برای عدم پرداخت تسهیلات شناسایی و به شکل مکتوب اعلام کنند تا مراتب به شبکه بانکی اطلاع‌رسانی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه مشکلات بسیاری از واحدهای تولیدی تنها مشکلات مالی نیست، گفت: بسیاری از این واحدها مشکلات مدیریتی و حقوقی نیز دارند که رفع موانع و فعال‌سازی مجدد آنها در سال جاری به صورت جدی دنبال خواهد شد.

وی بر راستی‌آزمایی طرح‌های اشتغال نیز تاکید و بیان کرد: ایجاد شغل باید بتواند به معیشت و درآمد شهروندان کمک کند.

خراسان شمالی ۱۸ شهرک و ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی با ۲۸۷ واحد صنعتی فعال با سرمایه‌گذاری بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان دارد که افزون بر چهار هزار و ۵۰۰ کارگر در این واحدهای صنعتی اشتغال دارند.

اکنون حدود ۳۰ هزار واحد صنفی شامل بیش از پنج هزار و ۵۷۰ واحد تولیدی، چهار هزار و ۶۴۸ واحد ارائه خدمات فنی، ۱۲ هزار و ۴۶۳ واحد توزیعی و سه هزار و ۲۳۱ واحد خدماتی در خراسان شمالی زیر نظر ۱۴۰ اتحادیه صنفی این استان فعالیت دارند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

کد خبر: 69889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =