ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از ۱۳ هزار سرباز نیروهای مسلح خوزستان

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان با بیان اینکه مهارت‌آموزی سربازان وظیفه با هدف اشتغالزایی، افزایش بهره‌وری و ایجاد اشتغال پایدار صورت می‌گیرد گفت: در سال گذشته ۱۳ هزار و ۳۰۴ سرباز وظیفه نیروهای مسلح استان آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، شهرام ملایی هزاروندی با بیان اینکه مهم‌ترین خلاء جامعه امروز، نداشتن مهارت است افزود: کارآفرینی، موتور متحرک اقتصا و توسعه اشتغال پایدار است ، لذا جوانان و به ویژه سربازان وظیفه را باید به سمت کارآفرین شدن، سوق داد تا شاهد توسعه اشتغالزایی در جامعه باشیم.

وی با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی سربازان وظیفه در سال گذشته به صورت آموزش در محیط کار واقعی و به شیوه متمرکز در کارگاه‌های پادگان اجرا شد گفت: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به کادر وظیفه، گامی موثر و به منظور توانمندسازی سربازان در دوره خدمت برای ورود به بازار کار است، ازاین رو باید نیروهای وظیفه در امر مهارت‌آموزی، ترغیب و تشویق شوند که می‌توان از ظرفیت‌های موجود در مراکز نظامی، بخش خصوصی، بخش دولتی و ظرفیت آموزش‌های مجازی برای تحقق این امر استفاده کرد.

۵۵ مرکز دولتی و یک‌هزار و ۵۵۰ آموزشگاه آزاد فنی وحرفه‌ای با مجوز رسمی از اداره کل آموزش فنی وحرفه ای در خوزستان فعال است.

کارجویان، نیروهای جوان بیکار فاقد مهارت، دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی، دانش‌آموزان، سربازان وظیفه، گروه‌های در معرض آسیب از جمله زنان سرپرست خانوار و کودکان کار، زنان خانه‌دار و افراد دارای معلولیت گروه‌های هدف آموزش‌های مهارتی مراکز فنی و حرفه‌ای هستند.

کد خبر: 69890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =