انجام بیش از  ۱۶ هزار عمل جراحی در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان مرکزی

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی از انجام ۱۶ هزار و ۲۷۸ عمل جراحی سال گذشته در بیمارستان‌های تامین اجتماعی این استان خبر داد و گفت: این تعداد جراحی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۶ و ۷۵ صدم درصد افزایش داشت.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، روح‌اله سهرابی همچنین به آمار ویزیت پزشکان اشاره و بیان کرد: دو میلیون و ۳۱۸ هزار و ۵۸ ویزیت پزشکان عمومی، متخصص و دندانپزشک به ثبت رسید که این تعداد نسبت به مدت مشابه قبل، بیانگر افزایش سه و ۶۸ صدم درصدی بود.

وی افزود: خدمات پاراکلینیک سرپایی بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان مرکزی سال گذشته به دو میلیون و۹۴۶ هزار و ۴۹ مورد رسید که این تعداد نسبت به مدت مشابه قبل ۲ و ۱۸ صدم درصد افزایش یافت.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: مجموع خدمات سرپایی (ویزیت و پاراکلینیک) به پنج میلیون و ۲۶۴ هزار و ۱۰۷ مورد رسید که با افزایش ۲ و ۸۴ صدم درصدی همراه بود.

سهرابی با بیان اینکه، ۳۳۲ تخت فعال، ۳۲ تخت ویژه و ۱۵ تخت دیالیز سال گذشته در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان مرکزی فعال بود، گفت: ۷۳ و ۳۲ صدم درصد تخت‌های بیمارستان‌های این استان اشغال بود که نسبت به مدت مشابه قبل چهار و چهار دهم درصد افزایش داشت.

وی بیان کرد: تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان مرکزی در سال گذشته به ۳۱ هزار و ۹۰۵ نفر رسید که این تعداد بیانگر افزایش سه و ۲۹ صدم درصدی بود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: زایمان‌های انجام شده در بیمارستان‌های تامین اجتماعی این استان نیز در این مدت به سه هزار و ۸۳۴ نفر رسید اما این آمار نسبت به مدت مشابه قبل ۶ و ۱۷ دهم درصد کاهش داشت.

وی با بیان اینکه نرخ زاد و ولد در کشور و استان مرکزی سیر نزولی دارد و این استان یکی از استان‌های پیر کشور است گفت: نیاز است فرهنگ‌سازی لازم در مورد افزایش زاد و ولد در جامعه صورت گیرد و بخش درمان این استان امکانات لازم را برای زایمان مادران فراهم کرده است.

جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی استان مرکزی از ۷۵ درصد فراتر رفته و به یک میلیون و ۷۳ هزار و ۶۴۷ نفر رسیده است.

کد خبر: 69899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =