ثبت بیش از ۸ هزار عمل جراحی در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان زنجان

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: بیش از ۸ هزار و ۲۳۰ عمل جراحی در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان زنجان به ثبت رسید.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، امیرعباس جراحی علمداری از ثبت دو میلیون و ۲۶۷ هزار و ۶۴۰ مورد خدمات سرپایی (ویزیت و پاراکلینیک) مراکز تحت پوشش این مدیریت طی سال گذشته خبر داد که با افزایش یک درصدی همراه بود.

وی به آمار ویزیت پزشکان در مراکز تحت پوشش این اداره طی سال گذشته اشاره و بیان کرد: یک میلیون و ۷۳ هزار و ۹۰۷ ویزیت پزشکان عمومی، متخصص و دندانپزشک به ثبت رسید که این تعداد نسبت به مدت مشابه قبل آن افزایش ۱.۶ درصدی نشان می دهد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه بیش از هشت هزار و ۲۳۰ عمل جراحی نیز در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان زنجان به ثبت رسید افزود: خدمات پاراکلینیک سرپایی مراکز درمانی سال گذشته به یک میلیون ۱۹۳ هزار و ۱۵۷ مورد رسید که این تعداد نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد افزایش داشت.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۵۴ تخت فعال، ۲۲ تخت ویژه در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان زنجان فعال بود، گفت: ۷۱.۳ درصد تخت‌های بیمارستان‌های این استان اشغال بود که نسبت به مدت مشابه قبل ۴.۷ درصد افزایش دارد.

جراحی علمداری بیان کرد: تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان زنجان در سال گذشته به ۱۷ هزار و ۸۴۱ نفر رسید که افزایش ۱.۲۹ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه زایمان‌های انجام شده در بیمارستان‌های تامین اجتماعی این استان در این مدت به سه هزار و ۸۳۴ نفر رسید از کاهش ۹ درصدی این آمار نسبت به مدت مشابه قبل خبر داد و گفت: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان در راستای برنامه‌های تبلیغی افزایش جمعیت، برگزاری دوره‌های آموزشی، نجوم رصدی، باغ کاوشگران، برگزاری مسابقات فرهنگی و برنامه های مشابه را در دستور کار دارد.

وی رکن مهم فرزندآوری را فرهنگ‌سازی لازم عنوان و بیان کرد: بخش درمان سازمان تامین اجتماعی در استان زنجان امکانات لازم را برای زایمان مادران فراهم کرده است.

هم اکنون ۵۹۴ هزار و ۸۸۷ نفر تحت پوشش تامین اجتماعی استان زنجان هستند.

کد خبر: 69980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =