پرداخت مستمری به ۶۰ هزار معلول بهزیستی آذربایجان غربی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی با بیان اینکه ۶۷ هزار نفر مستمری‌بگیر بهزیستی استان هستند گفت: ۶۰ هزار نفر از این آمار، از خانواده معلولان بوده و از کمک هزینه زندگی، بهداشت و درمان برخوردار هستند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، پروین محمدپوری با بیان اینکه هدف بهزیستی بازتوانی معلولان، ایتام و زنان سرپرست خانوار در زمینه ایجاد اشتغال و کسب و کار است گفت: بهزیستی از محل اعتبارات تسهیلات بانکی تبصره ۱۸ قانون بودجه، افراد قابل بازتوانی را به بانک‌ها معرفی می کند تا از تسهیلات اشتغالزایی کم‌بهره برخوردار شوند و در این زمینه در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و خدمات اشتغالزایی مطلوبی محقق شده است.

وی افزود: در این راستا دو هزار و ۴۰۰ نفر مشغول به کار شدند و از این تعداد ۱۹۰ نفر از فارغ‌التحصیلان هستند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی ادامه داد: برای کارفرمایان هم مشوق‌هایی در بکارگیری افراد تحت پوشش بهزیستی در نظر گرفته شده است که یکی از این مشوق‌های حمایتی، پرداخت حق بیمه کارفرمایی توسط بهزیستی در ازای بکارگیری فرد معلول است.

وی بیان کرد: همچنین در ازای بکارگیری زنان سرپرست خانوار توسط کارفرمایان تا پنج سال حق بیمه کارفرمایی آنان توسط بهزیستی پرداخت می شود و سعی در استقلال مالی این افراد است.

محمد پوری با اشاره به خدمات ارائه شده در زمینه حمایت از معلولان گفت: تخصیص حق پرستاری جهت معلولان واجد شرایط دهک‌های ۱ و ۲ به تعداد بیش از ۳۰ هزار نفر و برقرای حق پرستاری تمام افراد ضایعه نخاعی و به روز بودن و بدون پشت نوبتی در این زمینه به تعداد بیش از دو هزار نفر انجام شده است.

تعداد کل افراد تحت پوشش بهزیستی آذربایجان غربی ۲۶۵ هزار و ۸۲۸ نفر، تعداد مستمری‌بگیران ۶۷ هزار نفر و تعداد کل خانوارهای تحت پوشش ۱۰۱ هزار و ۵۶۵ نفر است.

کد خبر: 69982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =