دیدار مدیران کل و درمان تامین اجتماعی گیلان با فعالان تشکل‌های کارگری استان

در آستانه هفته کارگر مدیران کل و درمان تامین‌اجتماعی گیلان با فعالان تشکل‌های کارگری استان دیدار کردند و در نشستی صمیمانه به تبادل نظر و گفتگو در زمینه دغدغه‌های این قشر زحمتکش پرداختند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان، کیوان مرتضوی، مدیرکل و حسین ابراهیمی، مدیر درمان تامین‌اجتماعی گیلان در آستانه هفته کار و کارگر با حضور در ساختمان تشکیلات خانه کارگر استان با فعالان تشکل‌های کارگری از شوراهای اسلامی کار، انجمن صنفی کارگران ساختمانی، انجمن پیشکسوتان و خانه کارگر دیدار کردند.

کیوان مرتضوی در نشست با این جامعه از فعالان تشکل‌های کارگری، کارگران را از ارزشمندترین و مهم‌ترین ارکان و گردانندگان چرخهای اقتصادی برشمرده و از آنها به عنوان نیروهای مولد و سربازان خط مقدم عرصه تولید و صنعت یاد کرد.

وی با اشاره به تحت پوشش بودن بیش از ۴۹۰ هزار بیمه شده اصلی و ۱۹۰ هزار مستمری بگیر توسط تامین اجتماعی گیلان بیان کرد: حدود ۲۵۰ هزار نفر از بیمه‌شدگان و و بخش عمده‌ای از جمعیت بازنشستگان استان در زمره جامعه کارگری بوده و توفیق خدمت به این قشر را نعمت و عنایتی بزرگ از سوی پروردگار برای خود می‌دانیم .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان، اجرای طرح بازرسی‌های تیمی برای صیانت از این جامعه و تحت پوشش درآوردن کارگران فاقد بیمه در کارگاه‌های مشمول قانون کار، ساماندهی فرایند اصلاح عناوین شغلی به منظور رفع دغدغه‌های کارگران که در سال گذشته پیش آمده بود و پرداخت ماهانه بیش از ۵۰ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری و قریب به ۲۰ میلیارد تومان انواع غرامت و کمک هزینه را بخشی از اقدامات صورت گرفته برای حمایت از کارگران برشمرد .

مرتضوی با تشریح و تبیین برخی برنامه‌های تمهید شده این سازمان به منظور پاسداشت هفته کارگر، این مناسبت را بهانه‌ای برای ارج نهادن به انسان‌هایی دانست که با عرق جبین و مشقت و کوشش و کار و تلاش به کسب روزی حلال و امرار معاش اقدام می‌کنند.

وی کارگران را نمادی از ایستادگی و مردانگی و صبر و همت معرفی کرد که در عرصه‌های مختلف انقلاب، دفاع مقدس، توسعه و سازندگی و امروز در جنگ اقتصادی برای مبارزه با تحریم‌ها و رونق و رشد تولید در صف مقدم جهادی بزرگ قرار دارند و نقش‌آفرینی می‌کنند.

۵ لغایت ۱۲ اردیبهشت ماه هفته کارگر و اول ماه می مصادف با ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر نام‌گذاری شده است.

کد خبر: 69993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =